نسخه چاپی

همه می توانند هواپیما بخرند

رییس سازمان هواپیمایی كشوری اعلام كرد: كلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند بدون نیاز به مجوز سازمان هواپیمایی اقدام به خرید و وارد كردن هواپیماهای جدید كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علیرضا جهانگیریان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی با بیان این‌ خبر اظهار کرد: مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل تحریم‌ها باعث شده ما در ایران با کمبود ناوگان مناسب هوایی روبرو شویم.از این رو سازمان هواپیمایی کشور سیاست‌های جدید خود را مبنی بر تسهیل ورود هواپیماهای جدید کرده است.

وی اضافه کرد: به این منظور طبق سیاست‌های فعلی کلیه اشخاصی که توان خرید هواپیماهای جدید را دارند می‌توانند بدون نیاز به مجوز سازمان هواپیمایی این هواپیماها را به ایران وارد کنند.البته طبیعی است که مجوز پرواز آن ها برای آغاز عملیات هوایی لازم خواهد بود.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشور، تاکنون چند شرکت سرمایه‌گذار داخلی برای وارد کردن هواپیماهای جدید اعلام آمادگی کرده‌اند که درخواست آن‌ها برای پیگیری مقدمات لازم در حال بررسی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که حمل و نقل هوایی جزو نیازهای اصلی تمام جوامع جهان اعم از توسعه یافته و در حال توسعه است، اظهار کرد: در این صنعت بالغ بر 2400 میلیارد دلار در سال در گردش قرار می گیرد این رقم معادل 3.5 درصد از کل تولید ناخالص جهان به حساب می‌آید.

جهانگیریان با بیان این‌که سالانه 58 میلیون نفر به شکل مستقیم و غیر مستقیم از طریق حمل و نقل هوایی شاغل به حساب می‌آیند اظهار کرد: قریب به 23 میلیون نفر در جهان از طریق صنایع هوایی چرخ زندگی خود را می چرخانند و با توجه به این که در تمام جهان حدود 25 هزار فروند هواپیمای تجاری فعال است یعنی در ازای هر یک فروند هواپیما هزار شغل مستقیم وجود دارد.

وی با بیان این‌که با توجه به دانش بنیان بودن صنایع هوایی ارزش افزوده آن سه برابر دیگر حوزه‌ها است، اظهار کرد: با توجه به این اهمیت سازمان هواپیمایی کشوری برنامه‌ریزی گسترده ای را برای توسعه این صنعت انجام داده که البته این موضوع با دو مشکل اصلی تحریم‌های بین المللی و کمبود ناوگان مناسب مواجه است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که تحریم‌های صنعت هوایی ایران برخلاف مفاد قراردادهای بین المللی وضع شده اظهار کرد: ایران جزو اولین کشورهایی است که توافق نامه شیکاگو را امضا کرده و طبق این توافق نامه با دیگر کشورها ارتباط هوایی برقرار کرده است اما همین کشورهای غربی برخلاف این توافق نامه ایران را تحریم کرده‌اند.

جهانگیریان از ظرفیت بالای ایران در ایفای نقشی مهم در منطقه سخن گفت و اظهار کرد: در چند ماه گذشته که فضای منطقه ناامن شده است اگر ایران نمی توانست ظرفیت‌های لازم را فراهم کند ارتباط شرق و غرب قطع می‌شد اما کشور ما با ظرفیت‌های بالایی که دارد توانست تعداد پروازهای عبوری را به بیش از 900 پرواز برساند و تمام نیاز موجود در پروازهای بین المللی را کنترل کند.

۱۳۹۳/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...