نسخه چاپی

آیت‌الله مكارم شیرازی:

مجازات مجرمان باید بازدارنده باشد

عکس خبري -مجازات مجرمان بايد بازدارنده باشد

مرجع تقلید شیعیان گفت: قانون مجازات مجرمان باید بازدارنده باشد تا مجرم مجددا به چرخه جرم باز نگردد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله «ناصر مکارم شیرازی» تاکید کرد: قانون مجازات مجرمان باید بازدارنده باشد تا مجرم مجددا به چرخه جرم باز نگردد.

وی در ادامه دومین عامل بازدارندگی را در حوزه دستگاه قضایی خواند و تصریح کرد: امنیت مساله‌ای حیاتی است، گمان نمی‌کنم قانون ناقص باشد و اگر ناقص است باید در این زمینه فکری بشود تا مجازات مجرمان بازدارنده شده و مجرم دوباره به چرخه جرم برنگردد.

این مرجع تقلید ضمن تاکید بر تشدید قوانین علیه مجرمان سابقه‌دار، گفت: پلیس برای گرفتن یک سارق می‌بایست زمان زیادی را صرف کند و نیز بودجه زیادی را هزینه کند تا وی دستگیر شود.

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی افزود: زمانی که می‌گویند قاضی مخیر است یعنی بر حسب مقدار جرم، یعنی مجرم کیست، جرمش چیست و همچنین زمان و مکان وقوع جرم چه زمان است، همه این‌ها در تصمیم گیری وی تاثیرگذار است و به عنوان مثال دستگیری در ماه رمضان و شب قدر تعزیر آن قوی‌تر و متفاوت‌تر از دیگر روزهای سال است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: هر کدام از مجرمین به هنگام دستگیری در مواجهه با پلیس به اقداماتی همچون تهدید ماموران با چاقو، اسپری زدن و یا فرار با خودرو آن هم خلاف جهت دست می‌زنند که تمامی اینها تعزیر دارد و می‌بایست در تشدید مجازات مجرم لحاظ شود.

۱۳۹۳/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...