نسخه چاپی

انفعال رسانه‌ ملی در برابر تشیع لندنی

عکس خبري -انفعال رسانه‌ ملي در برابر تشيع لندني

عضو ستاد مركزی هیئت رزمندگان اسلام گفت: بسیاری از هجمه‌ها به فرهنگ عاشورا در شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان لندنی با برخورد منفعل رسانه‌ ملی مواجه شد.

به گزارش نما ، محمد قهرمانی، عضو ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام و تهیه‌کننده سینما به ایکنا گفت: با بیان مطلب فوق اظهار کرد: ارزیابی کلی من از عملکرد صدا و سیما در حوزه کارهای عاشورایی این بوده که این رسانه با توجه به هجمه‌هایی که برخی شبکه‌های ماهواره‌ای نسبت به مناسک عاشورا انجام می‌دهند، خنثی عمل کرده است، یعنی سعی نکرده که با آگاه‌سازی مردم و به تصویر کشیدن برخی خرافات که در عزاداری‌ها انجام می‌شود آگاه‌سازی لازم را انجام دهد.

وی افزود: متاسفانه شبکه‌های معاند و شیعیان انگلیسی که در ماهواره‌های فارسی‌زبان برنامه اجرا می‌کنند با تمام توان در این حوزه کار می‌کنند. تعبیر شیعیان انگلیسی نیز تعبیری است که مقام معظم رهبری برای این دسته برگزیده‌اند، حتی مقام معظم رهبری و دیگر مراجع حرکت‌های خشنی که در قالب قمه‌زنی و زنجیرزنی با تیغ انجام می‌شد را محکوم کرده‌اند. در این زمینه مقام معظم رهبری سینه‌زنی بدون لباس را هم مجاز ندانسته‌اند، اما هیچکدام از این فتواها از سوی این شبکه‌های ماهواره‌ای مورد توجه قرار نگرفته تا به نوعی مردم را گمراه کنند.

قهرمانی ادامه داد: البته از شبکه‌های ماهواره‌ای نمی‌توان توقع داشت که این کارها را انجام ندهند، اما حداقل از صدا و سیما این انتظار می‌رفت که این آگاه‌سازی را برای مردم داشته باشند. این عدم اطلاع‌رسانی سبب شد که بسیاری از این هیئت‌ها از دستورات مراجع مطلع نباشند. من این گفته را خود به عینه در صحبت‌هایی که با برخی از این هیئات داشتم، می‌دیدم که وقتی به آنها درباره دستورات بزرگان دین اطلاع‌رسانی می‌کردم از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند.

وی اعلام کرد: کم‌کاری صدا و سیما را در این حوزه برخی افراد مطلع و آگاه تا حدی جبران کردند. برای مثال سخنانی که رحیم‌پور ازغدی در نماز جمعه داشت به نوعی دست این افراد را رو کرد، اما پرواضح است که رفتار سیما می‌توانست در این حوزه تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

تهیه‌کننده فیلم «فرشتگان قصاب» در پاسخ به این سوال که چرا شبکه‌های بیگانه تا این حد نگران اشاعه فرهنگ عاشورا هستند و این‌که چرا سعی دارند از مداحان چهره‌ای نادرست به تصویر بکشند؟ گفت: این‌گونه نیست که آنها با شخص یا اشخاص مشکل داشته باشند، برای همین وقتی مداحان را که دوست‌داران اهل بیت هستند، هدف قرار می‌دهند به نوعی می‌خواهند قدم به قدم عاشورا را زیر سوال برند. در این عرصه آنها از هیچ کوششی فروگذار نیستند. امروز به مداحان و مراسم عزاداری حمله می‌کنند و در آینده‌ای نزدیک اصل عاشورا را هدف قرار می‌دهند.

وی در پایان گفت: متاسفانه برخی رفتارهای نادرستی که در گفتار عده‌ای از مداحان انجام می‌دهند بهانه به دست معاندان می‌دهد، در صورتی که در هیچ جای دین و سیره اهل بیت چنین رفتارهایی مشاهده نمی‌شود. نکته دیگر مربوط به نوحه‌ها است که گاها از اشعار خوبی استفاده نمی‌کنند، در صورتی که ما اشعار بسیار غنی در این حوزه داریم که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

۱۳۹۳/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...