نسخه چاپی

نظر فنایی درمورد گل ایران

داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران گفت: گل سردار آزمون به كره جنوبی كاملا درست بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد فنایی در مورد نحوه قضاوت والنتین کوالینکو داور ازبکستانی در بازی ایران و کره جنوبی گفت: این داور بیشتر در سایه داور معروف ازبکستانی یعنی روشنی ایرماتوف قرار دارد و کمتر در بازی‌های مهم و بین‌المللی سوت زده است البته اینکه بازی در روز فیفا بود و یک داور خارجی انتخاب کردیم کار خوبی است زیرا در گذشته ما از داوران ایرانی در این مسابقات استفاده می‌کردیم اما اکنون با حضور داور خارجی این مسابقه این همه جنجال داشت.

وی ادامه داد: مهمترین صحنه‌ای که در این مسابقه اتفاق افتاد گل سردار آزمون به کره جنوبی بود. گلی که کره‌ای‌ها به آن اعتراض داشتند اما این گل کاملا صحیح زده شد زیرا مهاجم ایران و دروازه‌بان کره برای تصاحب توپ با یکدیگر رقابت کردند که مهاجم ایران زودتر از دروازه‌بان کره به توپ رسید و به آن ضربه زد. اگر دروازه‌بان کره زودتر به توپ می‌رسید این گل خطا بود اما گل آزمون کاملا صحیح بود.

فنایی با اشاره به نحوه قضاوت کوالینکو گفت: این بازی محک خوبی برای کوالینکو نبود. این داور ازبک نشان داد که نمی‌‌تواند بازی‌های حساس را به خوبی مدیریت کند و در برخی از صحنه‌ها اعتراض‌ها به او زیاد بود. اگر چه این بازی دوستانه بود اما از حالت دوستانه خارج شده بود. کی‌روش و اشتیلیکه هر دو آمده بودند که در این بازی دوستانه پیروز شوند و این مسابقه را بسیار حساس کرده بود.

فنایی در مورد اعتراض‌های بازیکنان کره در پایان مسابقه و یادداشت‌های داور گفت: اگرچه بازی دوستانه بود اما داور گزارش خود را در مورد این مسابقه به فدراسیون فوتبال ما می‌دهد ضمن اینکه نباید فراموش کنیم در بازی‌هایی که دوستانه است هم نباید درگیری فیزیکی، الفاظ توهین‌آمیز و ... رد و بدل شود. به هر حال در مورد این مسابقه نه اما در موارد شدید که در بازی‌های دوستانه منجر به درگیری‌های فیزیکی شدید و اغتشاش در ورزشگاه می‌شود داور گزارش خود را به فیفا و AFC هم ارسال خواهد کرد و آنها هم می‌توانند درباره چنین مسابقاتی تصمیم‌گیری کنند.

۱۳۹۳/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...