نسخه چاپی

عزیزجعفری: فتح قدس شریف نزدیك است

فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: امروز‌ در برخی مواقع‌ ممكن است لطمه‌ای به عزت ما وارد شود ولی بدانیم كه در واقع، این دشمن ما یعنی آمریكاست كه با ذلت به دنبال توافق هسته‌ای است.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار سرلشکر محمد علی جعفری امشب در یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و ۶ هزار شهید استان قم که در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: مجلس یادبود شهیدان و گرامیداشت یاد آنها، به تعبیر رهبر معظم انقلاب سبب استمرار انقلاب اسلامی می‌شود.

وی افزود: استمداد از شهدا برای اینکه راه را به ما نشان دهند از طریق برگزاری همین یادواره‌ها محقق می‌شود؛ باید بدانیم شهدا به دنبال چه اهدافی بودند و تاکنون چه میزان از آنها محقق شده تا بتوانیم وظایف خود در به سرانجام رساندن اهداف را انجام دهیم.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه هنوز قدر دوران دفاع مقدس را به خوبی نشناخته‌ایم خاطرنشان کرد: امام راحل همواره این دغدغه را داشتند که بعد از جنگ باید روشن‌گری کرد زیرا عده‌ای هستند که به فلسفه شهادت آگاه نیستند و پرسش آنها این است که ثمره این همه کشته شدن چه بوده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی امام خمینی(ره) این بود که زمان زیادی باید بگذرد تا جایگاه شهدا و کاری که انجام دادند را درک کنیم؛ امروز بعد از حدود ۳۰ سال از آغاز تحمیلی، شاهد حوادث مهم، تکان‌دهنده و سرنوشت‌سازی برای تاریخ اسلام هستیم که همه آنها به خاطر جنگ هشت ساله ما و آثار و پیامدهای دوران دفاع مقدس و خون شهدای گرانقدرمان هستند.

جعفری با اشاره به جنگ ۳۳ روزه و شکست بزرگ‌ترین ارتش خاورمیانه از حزب‌الله گفت: همچنین مردمی در غزه و در محاصره، مانع ورود رژیم صهیونیستی به داخل شهرهایشان می‌شوند و نظام سوریه که همراه ایران در خط مقاومت قرار دارد در مقابل جهانیان ایستادگی می‌کند؛ گروه‌های تکفیری نیز تشکیل شده‌اند تا جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرند ولی موفق نمی‌شوند که همه اینها به دلیل مقاومتی است که ملت ایران در دوران جنگ از خود نشان دادند.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه در آینده پیروزی‌های بزرگ‌تری که امام راحل نوید آنها را داده‌اند رقم خواهد خورد خاطرنشان کرد: از آن جمله می‌توان به فتح قدس اشاره کرد؛ ما مظلومیت خویش و تجاوز دشمنانمان را در جنگ به جهانیان نشان دادیم و ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم ضمن اینکه دفاع مقدس سبب شد دوستان و دشمنان خود را نیز بشناسیم.

وی دفاع مقدس را عاملی برای احساس ذلت همه دیکتاتورها و سردمداران مخالف اسلام دانست و افزود: امروز اگر شاهد شکسته شدن قدرت پوشالی و مادی غربی‌ها هستیم، به دلیل برکات دفاع مقدس و خون‌های پاکی است که بر زمین ریخته شد؛ امام راحل فرمودند از همه مهمتر، استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت، این روح اسلام انقلابی همان اسلام ناب محمدی(ص) است که با شتاب مناسبی، در سطح بین‌المللی گسترش می‌یابد.

جعفری اضافه کرد: دستاوردهای داخلی و خارجی دفاع مقدس، آنقدر گسترده هستند که هنوز قدر همه آنها را ندانسته‌ایم.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز دشمنان به اقتدار و عظمت نظام اسلامی معترف هستند گفت: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس محسوب می‌شود؛ استمرار راه شهدا بعد از جنگ و ترویج همان مسیر، این عزت و اقتدار را به ارمغان آورده است و هرچه زمان جلوتر می‌رود، این ویژگی عمق و گسترش بیشتری می‌یابد.

وی عنوان کرد: امروز به ظاهر و شاید ‌در برخی مواقع، ممکن است لطمه‌ای به عزت ما وارد شود ولی بدانیم که در واقع، این دشمن ما یعنی آمریکاست که با ذلت به دنبال توافق هسته‌ای است تا مشکلات خود را با ایران اسلامی حل کند زیرا می‌داند اگر همچنان با ایران به دشمنی ادامه دهد، هیچکدام از اهدافی که به دنبالشان است را نمی‌تواند محقق کند.

جعفری با اشاره به تلاش آمریکا برای رخنه در مقاومت گفت: البته آنها اشتباه می‌کنند زیرا سیاست اسلام و هوشمندی و عزتی که در رهبری انقلاب اسلامی وجود دارد نخواهد گذاشت آمریکا به اهدافش برسد، ما تا زمانی که منافع‌مان ایجاب کند یعنی برداشتن تحریم‌های اقتصادی تلاش می‌کنیم و اگر این موضوع به نتیجه برسد همگان در می‌یابند که موضوع فقط مسائل هسته‌ای است نه آرمان‌ها و ارزش‌ها، همان طور که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند، ملت ایران حتی یک گام از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی خود عقب نخواهند نشست.

فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: همه مسئولان نظام اسلامی باید قدر این عزت، عظمت و اقتدار را بدانند و در راستای حفظ آن بکوشند.

وی امنیت پایدار مردمی و بی‌نظیر مردمی را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس دانست و گفت: آرامشی که امروز در داخل کشور و در مرزها شاهد آن هستیم به برکت خون شهدا به دست آمده است؛ پیروزی نظامی با آزادی خرمشهر توسط ایران به دست آمد و صدام برای آتش‌بس التماس می‌کرد و پا به فرار گذاشت در حالیکه تنها یک سال و هشت ماه از جنگ می‌گذشت؛ کوته‌فکرانی که ادامه جنگ را بعد از آزادی خرمشهر زیر سئوال می‌برند هنوز نفهمیده‌اند که چرا امام راحل با ادامه نبرد موافقت کردند.

جعفری افزود: تنبیه متجاوز و به دست آوردن دیگر دستاوردها و همچنین برای اینکه جهانیان قدرت و عظمت اسلام و ایران را ببینند جنگ ادامه یافت زیرا نمی‌توان متجاوز را رها کرد و هیچ تضمینی هم وجود نداشت که بار دیگر حمله به ایران صورت نگیرد.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمنان درصدد بوده و هستند که از نظر داخلی ایران را آشفته کنند گفت: آنها در طول سالیان دراز این کار را کردند ولی موفق نشدند هرچند برخی اوقات بحث از گزینه نظامی و گاهی هم آن را تکذیب می‌کردند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس، بیداری اسلامی است و اینکه ملت‌های مسلمان دریافته‌اند می‌توان با اتکا به قدرت لایزال الهی و نیروی مردمی در مقابل بزرگ‌ترین ارتش‌ها به پیروزی رسید؛ امروز حزب‌الله و حماس از سلاح‌های پیچیده‌ای استفاده نمی‌کنند اما با نیروی مقاومت، در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند.

جعفری با بیان اینکه در یمن انقلابی بزرگ شبیه انقلاب ایران رخ داده است گفت: البته کسی به این حادثه اهمیت لازم را نداده است در حالی که عظمت کار مردم یمن بسیار زیاد است.

فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: به یاری خداوند، این حرکت ادامه خواهد داشت تا امام عصر(عج) ظهور کنند.

وی سربلندی اسلام در جهان امروز را مسئله دیگری دانست که به صورت پنهان جریان دارد و گفت: خدا می‌داند که هر روز چه تعداد از پیروان ادیان دیگر به اسلام روی می‌آورند به همین دلیل دشمنان ما از این امر وحشت دارند و اجازه نمی‌دهند آمار این افراد منتشر شود.

جعفری با اشاره به حمله آمریکا به عراق با هدف برپایی حکومتی وابسته به خود تصریح کرد: با این حال حکومتی شیعی و مردمی در عراق بر سر کار آمد که در تاریخ این کشور سابقه ندارد؛ امروز در عراق بیش از ۵۰ درصد مردم شیعه هستند ولی هیچگاه در حکومت حضور نداشتند اما امروز شیعه در حاکمیت در عین هماهنگی کامل با فرق دیگر قرار دارد و این حرکت توسط آمریکایی‌ها قابل تحمل نیست و خدا می‌داند طی این چند سال، چه مبارزه نرم و در عین حال سختی میان جمهوری اسلامی و آمریکا در عراق جریان داشت تا حکومت حاضر حفظ شود.

فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند علت دشمنی عمیق و آشتی‌ناپذیر استکبار و در رأس آنها استکبار و شبکه صهیونیستی دنیا با جمهوری اسلامی حرف‌‌هایی نیست که در گوشه و کنار گفته می‌شود؛ همان حرف‌هایی که توسط برخی افراد با ایمان ضعیف گفته می‌شود؛ مسئله این است که جمهوری اسلامی یک نفی و یک اثبات با خود به همراه دارد.

وی افزود: نفی سلطه‌پذیری، تحقیر ملت‌ها توسط مستکبران و دخالت دشمنان در ایران توسط جمهوری اسلامی صورت گرفته زیرا گوش ملت ایران به دهان ولی فقیه است و پیام ۹ دی ملت ایران در سال ۸۸ هم همین بود ضمن اینکه سکولاریسم و اباحه‌گری نیز توسط جمهوری اسلامی نفی می‌شود؛ در مقابل دفاع از مظلومان جهان در برابر کسانی که می‌گویند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران و کسانی که می‌گویند به ما چه مربوط است در فلسطین چه می‌گذرد، توسط جمهوری اسلامی اثبات شده است.

جعفری با بیان اینکه مسئولان داخلی کشور باید تلاش کنند رفاه، امنیت و آسایش مردم تامین شود گفت: همه تلاش دشمنان این است که نگذارند این اتفاق بیفتد.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به حرف دشمنان که می‌گویند جمهوری اسلامی رفتار خود را باید عوض کند تصریح کرد: منظور آنها دست برداشتن نظام اسلامی از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و انقلابی است ولی این امر تحقق نخواهد یافت و به یاری خداوند، ملت ایران پوزه دشمنان را به خاک خواهند مالید.

وی افزود: ادامه و استمرار این راه نیازمند توجه و هوشمندی دارد که رهبر معظم انقلاب در صحت‌های مختلف خود به مسئولان تذکرات لازم را ارائه می‌دهند؛ مردم ما هوشیار هستند و دوست دارند وضعیت از نظر ایستادگی و مقاومت بیشتر و بهتر باشد.

جعفری گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که ظرفیت بقا و ایستادگی باید حفظ شود؛ این طور نیست که هرطور ولو بی توجهی به وظایف مهم و حساس عمل کنیم و وضعیت کنونی مقاومت باقی بماند؛ متاسفانه امروز هر صدایی از هر گوشه‌ای بلند می‌شود که می‌خواهد از ارزش‌ها دفاع کند را می‌خواهند خفه کنند در حالیکه همگان موظف هستند این صداها را گوش کنند و ارزش‌ها را کنار نگذارند.

فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی به معنای حقیقی کلمه باید حفظ شود تا بتوان ملت ایران را به اوج ترقی و آرمان‌ها رساند؛ نظام اسلامی یک ساختار حقوقی و رسمی و نیز یک ساخت حقیقی دارد که باید به هر دو توجه داشت.

وی با بیان اینکه هویت واقعی جمهوری اسلامی شامل عدالت، کرامت انسان، حفظ ارزش‌ها، سعی برای ایجاد برابری و برادری، ایستادگی در برابر نفوذ دشمن و اخلاق‌مداری است گفت: اگر مردمی بودن مسئولان کشور را دست کم گرفتیم و مدیران به مسئولیت به عنوان مرکز ثروت و قدرت نگاه کنند، اگر ساده‌زیستی کنار گذاشته شود و ضعف‌های شخصی و شخصیتی بر روابط سیاسی و بین‌المللی مسئولان کشور حاکم شود ساخت ظاهری جمهوری اسلامی چندان اثری نمی‌بخشد که تنها اسم دولت و مجلس اسلامی باشد.

جعفری به رابطه قوی و مستحکم میان امام و امت در ایران به عنوان رمز موفقیت جمهوری اسلامی اشاره و ابراز کرد: باید این رابطه حفظ شود و البته تلاش بیشتری هم صورت بگیرد که حرف‌ها و بیانات رهبری در عمل پیاده شود؛ مسئولان و عامه مردم در حفظ ارزش‌ها، امر به معروف و نهی از منکر و مخالفت با ضد ارزش‌های اسلامی و اخلاقی وظیفه دارند البته حرکت‌هایی مانند اسیدپاشی برای ضربه زدن به قضیه امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود و مردم هم این موضوع را باید با هوشیاری مورد توجه قرار دهند.

فرمانده سپاه پاسداران مجاهدت در راه خدا را یکی از خواسته‌های شهدا از ملت ایران دانست و افزود: البته این امر فقط مبارزه مسلحانه با دشمنان نیست بلکه مجاهدت فرهنگی و علمی در جامعه امروز اهمیت بیشتری دارند.

وی خواستار تذکر مردم به مسئولان برای پایمردی در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی شد و گفت: مومن واقعی آن است که مجاهدت در راه خداوند و حفظ دین الهی را هیچگاه کنار نگذارد.

۱۳۹۳/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...