نسخه چاپی

مزایده مجتمع‌های فرهنگی، هنری و ورزشی توسط دولت

با تصویب نمایندگان دولت را موظف، به واگذاری واحدهای خدماتی و رفاهی و مجتمع‌های فرهنگی، هنری و مازاد ورزشی را از طریق برگزاری مزایده كرند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در ادامه بررسی دائمی کردن احکام بودجه ماده 6 طرح الحاق برخی مواد به قانون بخشی از مقررات مالی دولت را بررسی و تنظیم کردند.

براین اساس به دولت اجازه داده می‌شود، واحدهای خدماتی و رفاهی و مجتمع‌های فرهنگی، هنری و مازاد ورزشی را از طریق برگزاری مزایده به اشخاص صاحب صلاحیت بخش‌های خصوصی، تعاونی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اولویت بخش تعاونی در شرایط برابر و در اماکن ورزشی در شرایط مساوی با اولویت فدراسیون‌های ورزشی و هیأت‌های ورزشی استانی و شهرستانی به‌صورت اجاره واگذار نماید.

نظارت بر کاربری و استانداردهای بهره‌برداری و خدمات‌رسانی این مؤسسات و همچنین رعایت حقوق مصرف‌کننده به‌عنوان بخشی از قرارداد فی‌مابین بر عهده دستگاه اجرائی مربوط است. معادل وجوه حاصل از اجرای این ماده براساس ردیف‌های درآمد- هزینه‌ای که در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌گردد، به دستگاه‌های اجرائی ذی‌‌ربط ملی یا استانی اختصاص می‌یابد تا در قالب مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور هزینه شود.

آیین‌نامه اجرائی این ماده شامل نحوه واگذاری، تعیین و واریز وجوه اجاره‌بها به درآمدهای عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور، نحوه تعیین صلاحیت شرکت‌ها و ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان با ‌پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به‌ تصویب هیأت‌ وزیران می‌رسد.

تبصره- درآمد اماکن ورزشی اجاره داده شده صرفاً برای ورزش‌‌ همان شهرستان هزینه می‌شود و انتقال و هزینه آن به شهرستان دیگر ممنوع است.

۱۳۹۳/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...