نسخه چاپی

شانس قهرمانی ایران در جام ملت‌ها؟

عکس خبري -شانس  قهرماني ايران در جام ملت‌ها؟

مربی تیم ملی فوتبال كشورمان گفت: همه تیم‌های حاضر در جام ملت‌های ۲۰۱۵ حریفان ایران هستند و شانس ما برای قهرمانی اندازه سایر تیم‌هاست.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، با وجود اینکه گفته می‌شد علی کریمی نقش چندانی در کادرفنی کارلوس کی‌روش ندارد و فقط به عنوان یک کارآموز در تیم ملی حضور یافته است، اما در بازی با کره‌جنوبی به وضوح دیده شد که وی نقش یک مربی را ایفا می‌کند. کریمی که در دوران بازیگری‌اش هم نشان داده بود علاقه زیادی به مربیگری دارد و هم تیمی‌هایش را از روی نیمکت هدایت می‌کرد، در بازی با کره‌جنوبی بارها به بازیکنان تیم ملی تذکر داد. همین موضوع باعث شد بازیکنان انگیزه بیشتری بگیرند و به نظر می‌رسد با وجود کریمی نیمکت تیم ملی محبوب‌تر از گذشته شده است.

مربی تیم ملی پس از بازی با کره‌جنوبی از عملکرد نیمه اول شاگردانش راضی نبود اما اعتقاد دارد که تیم ملی در نیمه دوم روند رو به رشدی را در پیش گرفت. کریمی امیدوار است تیم ملی تا آغاز بازی‌های جام ملت‌ها روند رو به رشدش را ادامه دهد و به موفقیت برسد.

علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص بازی با کره‌جنوبی و عملکرد بازیکنان تیم ملی، اضافه شدن بازیکنان جوان به ترکیب، جام ملت‌های آسیا و حریفان تیم ملی در این مسابقات صحبت کرد.

تسنیم: در خصوص بازی مقابل کره‌جنوبی صحبت کنید که با پیروزی تیم ما همراه بود اما گویا کادرفنی از عملکرد بازیکنان در نیمه اول چندان رضایت نداشت.

اگر به بازی نگاه کنید می‌بینید که ما در نیمه اول مقداری تحت فشار بودیم اما با آنالیز کادرفنی و تعویض‌هایی که انجام شد در نیمه دوم بهتر کار کردیم. خوشبختانه توانستیم با یک نمایش خوب به پیروزی هم برسیم.

تسنیم: به نظر می‌رسد بازیکنان جوان کادرفنی را امیدوارتر کرده‌اند؟ با حضور آنها روند حرکتی تیم ملی بهتر نشد؟

همیشه همینگونه بوده و بازیکنان جوان چون انگیزه زیادی دارند خودشان را به خوبی مطرح می‌کنند. این بازیکنان باید از فرصت به خوبی استفاده کرده و خودشان را نشان دهند.

تسنیم: پس بر خلاف جام جهانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا از بازیکنان جوان استفاده خواهد کرد؟

تیم ملی در جام جهانی نیاز داشت که از بازیکنان با تجربه استفاده کند و این بازیکنان به دردمان می‌خوردند، اما حالا شرایط فرق کرده است. باید کم‌کم بازیکنان جوان را به ترکیب تیم ملی اضافه کنیم تا از آنها استفاده شود. آنها نیز باید از فرصتی که داده شده به خوبی استفاده کنند تا خودشان را نشان دهند. بازیکنان جوان باید به گونه‌ای عمل کنند که در آینده بازیکن فیکس و ثابت تیم ملی باشند.

تسنیم: با توجه به اینکه تجربه بازی در سطح اول اروپا را دارید، فکر می‌کنید بازیکنان جوان تیم ملی که دو نفر از آنها نیز در فوتبال اروپا حضور دارند چقدر می‌توانند در فوتبال اروپا رشد کنند؟

این موضوع دست خودشان است. آنها استعدادهای خوبی هستند اما باید زحمت بکشند تا پیشرفت کنند. برای پیشرفت تلاش بسیار مهم است و به نظرم مسئله‌ای که بازیکنان جوان باید به آن توجه کنند استفاده از فرصت‌هاست.

تسنیم: خواست هواداران موفقیت تیم ملی در جام ملت‌هاست و بازی با کره‌جنوبی اولین بازی جدی تیم ملی در این راه بود. به نظرتان تیم ملی می‌تواند این پیروزی را مقابل رقبایی مانند کره در جام ملت‌ها تکرار کند؟

همانطور که دیدید ما در بازی با کره‌جنوبی رفته رفته بهتر شدیم و در نیمه دوم بهتر کار کردیم. انشاالله بتوانیم تا آغاز جام ملت‌های آسیا همین روند را در پیش بگیریم و رو به رشد باشیم. این مهم‌تر از هر چیز دیگری است.

تسنیم: می‌توانیم همین موفقیت را در جام ملت‌ها کسب کنیم؟

من امیدوارم و انشاالله همینطور باشد.

تسنیم: با حضور تیم‌هایی مانند ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی و ... شانس قهرمانی ایران در این رقابت‌ها چقدر است؟

ما نباید فقط به این حریفان نگاه کنیم. همه تیم‌های حاضر در جام ملت‌ها حریفان ما هستند و به نظرم شانس ما هم مانند سایر تیم‌هاست.

۱۳۹۳/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...