نسخه چاپی

بازنشستگی پیش از موعد 10 هزار نفر از فرهنگیان

عکس خبري -بازنشستگي پيش از موعد 10 هزار نفر از فرهنگيان

وزیر آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستیم تعداد 10 هزار سهمیه در كشور برای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان در نظر بگیریم.

به گزارش نما، حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت وگو با پانا، با اشاره به بازنشستگی پیش از موعد و آمار فرهنگیان، اظهار کرد: امسال در قانون بودجه مجلس بحث بازنشستگی پیش از موعد(بازنشستگی سنواتی) پیش‌بینی شده است که نسبت به گذشته تفاوت‌هایی هم دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که در قانون جدید بازنشستگی فرهنگیان براساس چه سنواتی می توانند بازنشسته شوند؟ خاطرنشان کرد: در قانون جدید خانم‌ها با 20 سال سابقه و بیشتر و آقایان با 25 سال سابقه و بیشتر می‌توانند بازنشسته شوند.

حاجی بابایی افزود: در گذشته برای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان باید در ابتدا 15 میلیون تومان به ازای هر فرهنگی به حساب صندوق بازنشستگی واریز می‌کردیم و سپس پاداش پایان خدمت را می‌دادیم که این موضوع برداشته شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با تصویب قانون جدید جلوی خروج نیروهای کارآمد از آموزش و پرورش گرفته می شود؟ تصریح کرد: در قانون بازنشستگی پیش از موعد که در گذشته اجرا می‌شد، نیروهای کارآمد و قابل تحریک می‌شدند تا از آموزش و پرورش بروند، اما در حال حاضر این مورد نیز اصلاح شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود 10 هزار فرهنگی در آموزش و پرورش دارای پرونده بیماری صعب‌العلاج هستند، گفت: در تلاش هستیم تعداد 10 هزار سهمیه در کشور برای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان در نظر بگیریم که تخصیص این تعداد سهمیه با مسئولیت مدیران کل و رئیس آموزش و پرورش منطقه خواهد بود که فرهنگیان دارای بیماری صعب‌العلاج که نمی‌توانند به فعالیت بپردازند شناسایی و بازنشسته شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که بازنشستگی پیش از موعد (بازنشستگی سنواتی) برای تمام فرهنگیان قابل اجرا خواهد بود یا خیر؟اظهار داشت: بازنشستگی پیش از موعد برای فرهنگیان صعب‌العلاجی است که در مقاطعی به جز ابتدایی و فنی تدریس می‌کنند؛‌البته در صورت وجود موارد استثنایی در این مقاطع نیز، بازنشسته پیش از موعد خواهیم داشت.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه جایگزینی برای بازنشسته‌های پیش از موعد در آموزش و پرورش نداریم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 19 هزار فرهنگی بازنشسته شده‌اند که برخی از آنها فرهنگیان خانمی بودند که از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش درباره آمار فرهنگیانی که به صورت عادی بازنشسته می‌شوند، عنوان کرد: به طور دقیق نمی‌توانیم آماری در این خصوص ارائه دهیم زیرا در برخی از رشته‌ها فرهنگیان با 30 سال سابقه ادامه خدمت می‌دهند اما در کل فکر می‌کنم 15 هزار نفر به صورت عادی بازنشسته شوند که البته ممکن است این رقم 2 هزار نفر کم یا زیاد باشد.

۱۳۹۱/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...