نسخه چاپی

ردپای جریان انحرافی در تغییرات ورزش

عکس خبري -ردپاي جريان انحرافي در تغييرات ورزش

رئیس پیشین فدراسیون كشتی تغییرات در رأس فدراسیون‌های ورزشی را سیاسی دانست و گفت:قبلا" هم اعلام كردم كه جریان انحرافی خط مشی را تعیین می‌كند و وزیر و معاونانش نقشی در این تغییرات ندارند.

به گزارش نما، محمدرضا یزدانی‌خرم، رئیس سابق فدراسیون کشتی، از جمله روسای فدراسیونی بود که در موج اول تغییرات در فدراسیون‌ها مورد لطف وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و با وجود کارنامه درخشان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات جهانی ترکیه، مدتی بعد از این افتخار از کار برکنار شد. البته آن زمان موضوع ‌بازنشسته بودن یزدانی‌خرم و ایراد سازمان بازرسی کل کشور مطرح شد، اما در حالی‌‌که مسئولان وزارت می‌توانستند با کسب مجوز از دولت برای ادامه فعالیت، وی را ابقا کنند؛ ترجیح دادند تا با کنار گذاشتن یزدانی‌خرم، حاشیه را وارد ورزش اول کشور در آستانه المپیک کنند.

محمدرضا یزدانی‌خرم در گفت‌وگو با فارس، درباره تغییرات صورت گرفته در رأس برخی فدراسیون‌های ورزشی گفت: در آن زمان در تمام رده‌های سنی و در هر دو بخش آزاد و فرنگی روی سکوهای جهانی قرار گرفته بودیم. کارنامه اصلی ما در ترکیه بود که در حضور تمام بزرگان کشتی دنیا، در کشتی آزاد با اختلاف کمی با روس‌ها نایب قهرمان شدیم و در کشتی فرنگی هم با وجود 2 قرعه مقابل رژیم صهیونیستی روی سکوی سوم جهان قرار گرفتیم و یکی از درخشان‌ترین نتایج تاریخ کشتی ایران را رقم زدیم.

وی ادامه داد: همان زمان هم اعلام کردم دست‌هایی در کار است که می‌خواهند من را برکنار کنند. حتی می‌خواستند قبل از جهانی ترکیه من را تغییر دهند. این برنامه از قبل برای وزیر و معاونانش طراحی شده بود. برکناری تعداد زیادی از روسای فدراسیون‌ها که دلیل قانع‌کننده‌ای هم برای آن نداشتند. اگر رسانه‌ها نسبت به تغییرات در این 5 فدراسیون هم واکنش نشان نمی‌دادند، چندین فدراسیون دیگر هم دچار تغییرات می‌شد.

رئیس پیشین فدراسیون کشتی تصریح کرد: همان زمان هم اعلام کردم که جریان انحرافی خط مشی را تعیین می‌کند و وزیر و معاونانش نقشی در این تغییرات ندارند. به همین دلیل وقتی درخواست مناظره کردم حاضر نشدند و تغییرات را گردن کارشناسان می‌اندازند. 23 سال است در ورزش حضور دارم، اما هر چه نگاه می‌کنم کارشناسی که بتواند رئیس فدراسیون‌ها را تغییر دهند ندیده‌ام.

یزدانی‌خرم درباره اینکه گفته می‌شود این برکناری‌ها دلایل سیاسی دارد، به فارس گفت: همان زمان هم من اعلام کردم که این برکناری‌ها سیاسی است، اما کسی گوش نکرد. مطمئناً در دوره جدید مجلس وزیر را بابت این تغییرات احضار خواهند کرد و استیضاح می‌شود.

وی افزود: وزیر ورزش و جوانان آدم خوبی است، اما ورزشی نیست که مسائل را بداند؛ مشاوران خوبی هم ندارد. بعد هم تمام تقصیرات را گردن مطبوعات و رسانه‌ها می‌اندازد. تا به حال رسانه‌ها کمترین حمله را به وزیر داشته‌اند.

یزدانی‌خرم ادامه داد: به خاطر شرایط خاص کشتی در آستانه المپیک کوتاه آمدم. با وجود اینکه از من سوال کرده بودند اگر یک خط به فدراسیون جهانی درباره دخالت دولت در کشتی بنویسم بدون شک ما هم مانند قایقرانی تعلیق خواهیم شد، اما به صلاح نبود و زحمت چندین ساله تعداد زیادی از کشتی‌گیران و مربیان آنها به هدر می‌رفت.

وی خاطرنشان کرد:‌ قانون برای تمام فدراسیون‌ها یکی است و هر دولتی که در کار فدراسیون‌های ورزش دخالت کند از سوی کمیته بین‌المللی المپیک تعلیق خواهد شد. هنوز هم فیلا در این رابطه از من سوال می‌کند که من می‌گویم در انتخابات شرکت خواهم کرد و دخالتی در کار نبوده است. در قایقرانی هم مطمئناً دنیامالی شکایت نکرده است، اما با توجه به پست جهانی‌اش با خبر شده‌اند.

رئیس سابق فدراسیون کشتی در پایان گفت: قول 3 تا 5 مدال طلا را در المپیک داده بودم و هر اتفاقی رخ دهد مسئولش شخص وزیر است. زحمات زیادی برای این تیم کشیده شده که امیدوارم در المپیک جواب بدهد. باید در این زمان باقیمانده با فراهم کردن شرایط و تعیین مسائل انگیزشی از جمله جوایز مناسب برای مدال‌آوران روحیه اعضای تیم‌های المپیکی را بالا ببریم.

۱۳۹۱/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...