نسخه چاپی

آیا فرهادی رای اعتماد خواهد گرفت؟

عکس خبري -آيا فرهادي راي اعتماد خواهد گرفت؟

محمد فرهادی كه در حال حاضر ریاست جمعیت هلال احمر كشور را به عهده دارد گزینه ششم حجت الاسلام حسن روحانی برای تصدی وزارت علوم است؛ كسی كه سابقه چند دوره حضور در كابینه دولت های میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی را دارد.

ستوده کاشانی-به گزارش نما ،مجلس شورای اسلامی در طول یکسال گذشته همواره سعی داشته از حضور فتنه گران و افراد مسئله دار در کابینه دولت جلوگیری کند، مساله ای که در عدم تایید صلاحیت گزینه های پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم خودنمایی کرده است.
ناکام گذاشتن پنجمین گزینه پیشنهادی وزارت علوم نیز در همین راستا اتفاق افتاد و دانش آشتیانی که از مرتبطین نزدیک به جبهه منحله مشارکت و قائم مقام معین در وزارت علوم دولت اصلاحات بود رد صلاحیت شد.
معرفی سلسله وار افراد مساله دار نشان از تلاش پشت پرده برخی جریان ها برای تحمیل گزینه های خاص به دولت است که آخرین نمونه آن معرفی دانش آشتیانی برای رای اعتماد به مجلس بود.
دانش آشتیانی که در رقابت با محمدتقی بطحایی که با برچسب اصولگرایی از صحنه رقابت حذف و احمد معتمدی که با توجه به عدم رای اعتماد مجلس به نیلی از گردونه خارج شد به عنوان گزینه پنجم دولت مطرح شد که البته او نیز نتوانست رای اعتماد بهارستانی ها را کسب کند.
اما معرفی محمد فرهادی که از ابتدا نیز نامش به عنوان یکی از گزینه های تصدی وزارت علوم مطرح بود نیز چندان متناسب و متجانس با رویکرد مجلس در تایید صلاحیت برای این وزارتخانه و حضور در کابینه دولت یازدهم نیست. کسی که سابقه وزارت در دولت میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی را داراست.
محمد فرهادی متولد سال ۱۳۲۸، در شاهرود و متخصص گوش و حلق و بینی از دانشگاه مشهد و رئیس جمعیت هلال احمر است. او سال ها پیش وزیر فرهنگ و آموزش عالی دولت دوم میرحسین موسوی و وزیر بهداشت در دولت اول سیدمحمدخاتمی بوده است.

از دیگر سمت‌های وی می توان به ریاست دانشگاه تهران، قائم مقامی سازمان هلال احمر و دبیری شورای آموزش پزشکی کشور اشاره کرد. او همچنین، ریاست «صندوق حمایت از پژوهشگران کشور» را از سال ۱۳۸۲ تا بهمن ۱۳۸۹ بر عهده داشته است.

۱۳۹۳/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...