نسخه چاپی

روایت روانبخش از اختراع جدید هاشمی

عکس خبري -روايت روانبخش از اختراع جديد هاشمي

یك كارشناس مسائل سیاسی گفت: آقای هاشمی وقتی مردم برای او شعار "مخالف هاشمی، ‌دشمن پیغمبر" را سر می دادند؛ چطور آن زمان آنها را مستبد نمی‌دانست؟

به گزارش نما ، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس درباره توصیه اخیر هاشمی رفسنجانی به مؤسسه حفظ و نشر آثار امام مبنی بر بازگشایی مخزن اسناد محرمانه اظهار داشت: ما از اینکه این اسناد باز شود استقبال می‌کنیم تا ببینیم چه کسانی در جنگ نقش داشته و با نامه‌های خود خون به دل امام کردند از این رو در این مسأله نباید گزینشی عمل شود.

روانبخش با تاکید بر اینکه مطالبی باید صرفاٌ منطبق بر خط امام باشد و این موضوع به تایید کارشناسان هم برسد افزود: بنابراین حرف‌های امام در وصیت‌نامه باید محل استناد قرار گیرد و هر کسی نتواند هر ادعایی را که خواست مطرح کند.

* بنیاد حفظ و نشر آثار امام باید به روی همه باز باشد

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بنیاد حفظ و نشر آثار امام باید به روی همه باز باشد و این مرکز نباید صرفاٌ در دست گروه خاصی قرار گیرد؛ در حالی که متاسفانه در حال حاضر بنیاد حفظ از اول انقلاب در دست جریان فکری خاصی قرار داشته است.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم از اسناد موجود در این بنیاد استفاده کنیم خاطرنشان کرد: اگر آقای هاشمی این مرکز را از انحصار جریان خاصی خارج ساخته و در اختیار ما نیز قرار دهد از وی تشکر می‌کنیم.

روانبخش درباره هدف هاشمی رفسنجانی از این اظهارات یادآور شد: ممکن است آنها بخواهند بگویند در این اسناد آثاری است که روابط هاشمی با امام را برجسته‌تر می‌کند هر چند کسی منکر این نیست که هاشمی جزء خواص بوده و در زمان امام نیز جزء مسئولان رده اول کشور محسوب می‌شده و در عین حال سوابق مبارزاتی و ارتباط نزدیکی با امام راحل داشته است.

* محکمات کلام امام باید معیار سنجش اظهارنظر افراد باشد

این کارشناس مسائل سیاسی در عین حال افزود: اگر آنها می‌خواهند از این اسناد برای وضعیت امروز خود استفاده کنند که بگویند ما باید امروز هم حرف اول را بزنیم، درست نیست چرا که باید طبق کلام امام پیش رفت و محکمات کلام امام را اصل قرار داد و همه اظهارات افراد را با آن سنجید.

وی بر همین اساس به این جمله معروف امام مبنی بر اینکه میزان وضع فعلی افراد است اشاره و تصریح کرد: اگر آقای هاشمی 100 سند هم از ارتباطش با حضرت امام بیاورد در مقابل این فرمایش امام، آن اسناد تاب نمی‌آورد و موثر نیست.

روانبخش با تاکید بر اینکه آنها اسنادی ندارند که بخواهند رو کنند در عین حال گفت:‌ البته زبان آنها تهدید نیست بلکه صرفا می‌خواهند نشان دهند که سوابق‌شان با امام گسترده بوده است در حالی که اگر قرار باشد از موسسه حفظ آثار مطلبی نقل کنند، همچون نامه‌هایی که هاشمی خطاب به امام نوشته است، باید پاسخ امام نیز منتشر شود که آیا ایشان به نامه‌ها پاسخ داده یا آنها را فاقد ارزش ‌دانستند و نخواسته‌اند به برخی مسائل دامن بزنند.

* موسسه حفظ آثار 100 سند هم بیاورد عملکرد منفی هاشمی در فتنه پاک نمی‌شود

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این مرکز تمام مطالبش باید منطبق بر خط امام باشد یادآور شد: امروز پس از فتنه 88 هاشمی وضع خوبی ندارد و جزء شخصیت‌هایی محسوب می‌شود که تکیه‌گاه اصلی فتنه بوده؛ بنابراین موسسه حفظ آثار امام درباره ارتباط هاشمی با امام 100 سند هم بیاورد نمی‌تواند این آثار منفی را پاک کند.

وی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به بخش دیگری از اظهارات هاشمی مبنی بر استبداد عوام در توهین به نوه امام راحل در مرقد ایشان اشاره و تصریح کرد: طرح این موضوع از سوی آقای هاشمی چند نکته قابل تامل دارد.

روانبخش بر همین اساس افزود: شعاری که مردم در برابر سید حسن دادند شعار "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" بود که باید پرسید آیا آقای هاشمی این شعار را توهین به نوه امام قلمداد می‌کنند؟ بر فرض هم اگر اهانتی بوده باشد ما آن را قبول نداریم اما خود هاشمی اذعان می‌کند که آنها عوام مردم هستند که بصیرت ندارند و اسم این کار را استبداد عوام می‌گذارد.

* اصطلاح «استبداد عوام» اختراع جدید هاشمی است

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه «استبداد عوام» موضوع جدیدی است که آقای هاشمی آن را اختراع کرده است، متذکر شد: این به این معناست که اگر مردم مقابل کسی عکس العمل منفی نشان دادند لزوما مستبد هستند در حالیکه همین مردم دو دوره آقای هاشمی را رئیس جمهور کرده و از او حمایت کردند و حتی شعار "مخالف هاشمی، ‌دشمن پیغمبر" است را سر دادند؛ بنابراین چطور آن زمان آنها را مستبد نمی‌دانستیم و مردم را فهمیده و بصیر قلمداد می‌کردیم.

" استبداد عوام در برابر استبداد خواص است، آقای هاشمی که از استبداد عوام ناراحت است و مردم را به استبداد عوام متهم می‌کند آیا به معنای استبداد خواص هم فکر کرده‌ است؟"‌

وی با تاکید بر اینکه ما اصل شعار دادن در حرم امام را تایید نمی‌کنیم خاطرنشان کرد: اصطلاح استبداد عوام همچون مواضع اصلاح‌طلبان است که مردم را جماعتی کاسه به‌دست و آدم‌خور خطاب می‌کردند.

* چرا هاشمی در برابر اهانت به امام در سال 88 اینگونه برآشفته نشد؟

روانبخش در ادامه با اشاره به مواضع دوگانه هاشمی رفسنجانی دربرخورد با مقدسات یادآور شد: سوال این است که آیا نظام، امام راحل و ائمه مهمتر هستند یا نوه ایشان؟ در حالی که مشخص است این سه ارجحیت دارند، بنابراین باید از آقای هاشمی پرسید چرا در سال 88 نسبت به کسانی که در صدد بودند نظامی را که امام با زحمت بسیار به ثمر رسانده و پای آن خونهای زیادی داده شده بود ساقط کنند، وی عکس‌العملی نشان نداد اما به خاطر شعار علیه سید حسن اینگونه برآشفته شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با یادآوری برخی وقایع سال 88 در توهین فتنه‌گران به امام راحل خاطرنشان کرد: فتنه‌گران در سال 88 عکس امام را پاره کرده و به ساحت بنیانگذار جمهوری اسلامی اهانت کردند اما آقای هاشمی کوچکترین محکومیتی علیه آنها بیان نکرد.

وی با اشاره به عدم موضع‌گیری هاشمی در مقابل شعار نه غزه نه لبنان ادامه داد: در حالی که امام راحل حمایت قاطع از ملت مظلوم فلسطین و مبارزه با اسرائیل را از وظایف اصلی جمهوری اسلامی می‌دانستند اما آقای هاشمی باز هم در این باره سکوت کرد.

* موضع هاشمی در مقابل حوادث عاشورای 88

روانبخش با بیان اینکه هاشمی حتی در مقابل شعار جمهوری ایرانی فتنه‌گران هم یک بیانیه نداده و سخنرانی هم نکرد، یادآور شد: در حالی که برخی افراد فتنه‌گر در روز عاشورا به ساحت مقدس امام حسین (ع)‌ اهانت کرده و پرچم‌های عزا را پاره کردند باز هم آقای هاشمی این حادثه را به صورت آشکار محکوم نکرد در حالی که مردم در 9 دی قیام کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی با یادآوری این مسئله که هاشمی همچنان به دنبال این است که رؤسای فتنه گران آزاد شوند، اضافه کرد: بنابراین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نه تنها از فتنه تبری نجسته بلکه حمایت‌های وی از این جریان از زمان نماز جمعه وی در 26 تیر 88 که خواهان آزادی آنها شده بود تا کنون تغییر محسوسی در مواضعش دیده نشده است.

وی به عدم بازگشت مهدی هاشمی اشاره و تصریح کرد:‌ بعد از فرار پسر وی به لندن صحبت از چرایی رفتن اوست در حالی که وکیلش طلبکارانه مدعی می‌شود که مشکلی نیست و ما می‌خواهیم مهدی بازگردد. این در حالی است که اکثر متهمان در دادگاه یکی از عوامل اصلی جریان فتنه را فرزند آقای هاشمی معرفی کردند.

* جفا در حق امام در دولت کارگزاران و اصلاحات اتفاق افتاد

روانبخش در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با اشاره به بخش دیگری از سخنان هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد:‌ هاشمی گفته است که اهانت به سید حسن در واقع جفا در حق امام است، در حالی که باید گفت کسانی که در دولت اصلاحات و کارگزاران فکر و اندیشه امام را بایکوت کردند، جفای اصلی را در حق امام انجام دادند چرا که اجازه ندادند افکار ایشان جهانی شود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه امام خمینی (ره) به مواضع هاشمی در خصوص بیداری اسلامی اشاره و تصریح کرد: امروز بیداری اسلامی در منطقه انکار می‌شود در حالی که این مسئله به روشنی در کلام امام و مقام معظم رهبری وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ یکی دیگر از محکمات کلام امام پشتیبانی از ولایت فقیه برای آسیب نرسیدن به کشور است بنابراین اگر آقایان می‌خواهند به امام جفا نشود باید به این محکمات پایبند باشند.

۱۳۹۱/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...