نسخه چاپی

سكوت خبری در وین سرد و پاییزی/ خبرنگاران كلافه شده‌اند

در دومین روز رایزنی‌ها در وین در راستای حصول توافق جامع هسته‌ای، خبرنگاران منتظر كسب خبری از جزئیات رایزنی‌های دیروز و امروز هستند اما همچنان سكوت خبری بر هوای سرد و پاییزی وین حكمفرماست.

به گزارش نما به نقل از فارس، امروز -چهارشنبه- در دومین روز رایزنی‌ها در وین در راستای حصول توافق جامع هسته‌ای، خبرنگاران در چادری که بدین منظور برای نخستین بار در مقابل هتل «پله کوبورگ» شهر وین تعبیه شده، منتظر کسب خبری از رایزنی‌های دیروز و امروز هستند، اما همچنان سکوت خبری بر هوای سرد و پاییزی وین حکمفرماست.

با اینکه دیروز برخی منابع از آغاز نشست افتتاحیه دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای در وین خبر دادند، ولی نشستی برگزار نشد و رایزنی‌ها بین تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در سطح دو و سه جانبه برگزار شد و امروز نیز این رایزنی‌‌ها در جریان است و هنوز تا این زمان مشخص نیست که آیا نشست عمومی (افتتاحیه) دهمین دور امروز برگزار خواهد شد یا کماکان گفت‌وگوها در چارچوب رایزنی‌های دو و چند جانبه خواهد بود.

از سوی دیگر برخی منابع از حضور برخی از وزرای خارجه 6 کشور در روزهای پایانی این دور از مذاکرات خبر می‌دهند که از آن جمله سفر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان در یکشنبه شب به وین است و گفته می‌شود که رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان قرار است سفر آفریقایی خود را زودتر به پایان رسانده و به مذاکرات ملحق شود.

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه پس از دیدار با «فیلیپ هاموند» همتای انگلیسی خود اعلام کرد که با هدف کمک به مذاکرات، به زودی به وین سفر کرده و به گفت‌وگوها می‌پیوندد.

با این حال شبکه «ای‌بی‌سی» آمریکا گزارش داده که وی قرار بوده دیروز به اتریش سفر کند، اما این برنامه لغو شده است.

«جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز امروز اعلام کرد که سفر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به وین برای پیوستن به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) به تعویق افتاده است.

«نیکلای دو رویر» نماینده فرانسه در 1+5 نیز شب گذشته در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره حضور یا عدم حضور «فابیوس» در این دور از مذاکرات توضیحی ارائه نداد و گفت که فعلاً در این باره صحبت نمی‌کند.

۱۳۹۳/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...