نسخه چاپی

10 هزار كشته در عراق از آغاز 2014

سازمان ملل با اشاره به كشته شدن 10 هزار نفر و مجروح شدن 20 هزار تن در عراق از آغاز سال 2014، آن را جنایت داعش با عنوان "كشتار جمعی" برشمرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، سازمان ملل همچنین آمادگی خود را برای اعزام کمیته ای به عراق برای تحقیق درباره جنایات گروه تروریستی داعش خبر داد.

"زید بن رعد الحسین" کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت درباره وضعیت عراق گفت: داعش جنایات غیر قابل انکار و فجیعی را مرتکب شده که زبان از بیان آن عاجز است.

وی افزود: جنایات داعش در عراق را می توان کشتار جمعی در نظر گرفت، زیرا از ابتدای سال جاری 10 هزار عراقی کشته و20 هزار نفر نیز مجروح شده اند.

کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل افزود: کشتار، هتک حرمت، تجاوز، فروش زنان، دختربچه ها و کودکان به عنوان برده و کنیز و نقض حقوق اقلیت های مذهبی از جمله جنایات داعش است و این گروه تروریستی هیچ حقی از مردم عراق را به رسمیت نمی شناسد.

وی افزود: داعش دختران زیر 12 سال را به اسارت گرفته و به فروش می رساند؛ کودکان را مجبور به تماشای اعدام ها می کند و برخی کودکان را در صفوف نظامیان خود به کار می گیرد.

وی با تاکید برضرورت تعقیب عوامل این جنایات گفت: ما می توانیم کمیته حقیقت یابی را برای بررسی جنایات داعش در عراق اعزام کنیم.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه جلسه ای با حضور "نیکولای ملادینوف" نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل برای بررسی وضعیت عراق تشکیل داد.

تحرکات داعش در عراق و سوریه برای گسترش دامنه نفوذ خود در این دو کشور نگرانی جامعه بین الملل را برانگیخته است، به گونه ای که چندین کشور عربی و غیرعربی، پیش از آغاز حملات ائتلاف بین الملل به رهبری آمریکا علیه مواضع داعش، درباره تلاش های این گروه برای تسلط بر این دو کشور هشدار داده بودند.

۱۳۹۳/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...