نسخه چاپی

ملاعمر سركرده طالبان افغانستان درگذشت

سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان روز چهارشنبه در نشستی خبری در كابل گفت بر اساس شواهد و مدارك موجود و همچنین عملكرد فرماندهان ارشد گروه طالبان، ملامحمد عمر سركرده گروه طالبان زنده نیست.

به گزارش نما به نقل از بولتن عبدالحسیب صدیقی، سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان امروز چهارشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در کابل گفت: بر اساس شواهد موجود از جمله عملکرد فرماندهان طالبان در پاکستان به نظر می رسد ملا محمد عمر زنده نباشد.

صدیقی افزود:«مولوی اختر منصور» از سرکردگان گروه طالبان، افراد مورد نظر خود را در پست های کلیدی با عنوان فرمان ملاعمر منصوب می کند که این اقدام شک و تردیدها را در باره زنده بودن ملا عمر تقویت می کند.

سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان در عین حال از تلفات سنگین نیروهای طالبان در سال جاری خبر داد و گفت: نیروهای طالبان طی امسال در نبرد مستقیم با نیروهای امنیتی افغان زمین گیر شده اند و دیگر قادر به رویارویی مستقیم نیستند.

صدیقی افزود: نیروهای طالبان اکنون با شکست در صحنه نبرد تمام توان خود را معطوف به حملات انتحاری و بمب گذاری کرده است.

سخنگوی امنیت ملی افغانستان اوضاع امنیتی مناطق مختلف این کشور را رو به بهبود توصیف کرد و افزود: دامنه جنگ نیروهای افغان با نیروهای طالبان از 22 استان به 6 استان کاهش یافته است.

وی گفت: نیروهای طالبان که در جنگ رو در رو شکست خورده اند اکنون با انجام حملات انتحاری در شهرهای بزرگ 6 استان، به جنگ تبلیغاتی روی آورده اند.
صدیقی افزود: نیروهای امنیتی افغان طی امسال با هوشیاری صدها حمله انتحاری و تروریستی را خنثی و تعدادی زیادی از سلاح و مهمات نیروهای طالبان را نیز ضبط کرده اند.

۱۳۹۳/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...