نسخه چاپی

دفاعیات كوتاه متهم در برابر اتهامات سنگین

عکس خبري -دفاعيات کوتاه متهم در برابر اتهامات سنگين

یكی از اصلی‌ترین متهمان پرونده اختلاس بیمه ایران در قبال اتهامات سنگین خود دفاع اندكی را ارائه كرد.

به گزارش نما نقل از فارس؛ پیش از ظهر امروز در بخش ابتدایی هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس بیمه ایران نوبت به دفاعیات «د ـ س» یکی از اصلی‌ترین متهم این پرونده رسید.

متهم در دفاع از خودش درباره پرداخت رشوه یک میلیارد تومانی به یک شهردار و سه نفر از مسئولان و کارمندان بانک ملی گفت: در سال 85 فعالیتم را در بانک ملی به عنوان یک مشتری آغاز کردم و از آنجا که گردش حسابم بالا بود به عنوان مشتری ممتاز بانک شناسایی شدم و وثیقه‌ای گذاشتم تا بتوانم براساس آن تسهیلات اعتباری دریافت کنم.

وی گفت: از طرف بانک فردی به دفتر و محل کار من آمد و پس از بررسی‌های لازم من را در بانک تأیید کرد اما بانک مدعی شد بررسی اموالم برای مرتبه دوم نیز ضروری است.

وی گفت: پس از بررسی دوباره اموالم 120 درصد وثیقه قرار دادم و به این ترتیب موفق شده‌ام از هیئت مدیره بانک ملی مجوز اعتبار را دریافت کنم.

قاضی از متهم پرسید: شما به چه دلیلی 400 میلیون تومان به آقای « ت» دادید.

متهم گفت: آقای «ت» 250 میلیون تومان به من پول داده است تا برایشان ملکی خریداری کنم.

وی گفت: آن ملک را با 50 میلیون تومان سود پس از سه هفته فروختم و از آنجا که آقای «ت» به 100 میلیون تومان بیشتر از رقم ملکش نیاز داشت جمعا 400 میلیون تومان به او پول دادم اما چندی بعد به دلیل نیاز مالی خودم 100 میلیون تومانم را از اقای «ت» گرفتم.

قاضی خطاب به متهم گفت: چرا آقای «ت» برای خرید خانه باید به شما مراجعه کند.

متهم گفت: آقای «ت» تخصص خرید خانه را نداشت اما از آنجا که من در کار خرید و فروش ملک نیز تخصص داشتم من برایش این کار را انجام دادم.

قاضی بار دیگر از متهم درباره پرداخت 500 میلیون تومان پول به آقای «خ» اشاره کرد و گفت: در انجام پروژه سعید‌آباد که قرار بود 5 هزار واحد خانه پیش‌ساخته بسازم آقای «خ» به من مراجعه کرده و مدعی شد برای عمران و آبادی هر چه بیشتر سعید‌آباد باید 500 میلیون تومان به شهرداری آن منطقه در قالب همیاری کمک کند. من هم در دو مرحله ابتدا 200 و سپس 300 میلیون تومان به ایشان پول دادم.

قاضی از او پرسید: آیا شما در هنگام دادن وجه به آقای «خ»‌شاهدی هم دارید.

متهم گفت: متأسفانه خیر اما پول‌ها را به صورت نقدی به ایشان تحویل دادم.

قاضی درباره پرداخت رشوه 80 میلیون تومانی به خانم «س» از متهم پرسید که متهم گفت: ایشان ملکی در خیابان فرشته داشتند که از من خواستند تا در بازسازی آن کمکشان کنم. من هم پیمانکاری به آنجا فرستادم تا به این ترتیب کارهای بازسازی را انجام دهد و از این بابت 80 میلیون تومان در آن خانه هزینه کرده است اما خانم «س» هیچ نقشی در گرفتن تسهیلات از جانب من نداشته است.

وی درباره پرداخت 700 میلیون تومان به آقای «ج‌» معاون یکی از شعب بانکی ملی نیز گفت: ایشان در یک مرحله 30 میلیون تومان از من قرض گرفته است اما در مرحله بعدی از من توقع پرداخت عیدی به مبلغ 40 میلیون تومان داشت. من هم از آنجا که می‌خواستم کارهایم در بانک راحت‌تر انجام شود به ایشان عیدی دادم.

«د ـ س» به بند دیگری از دفاعیاتش درباره کلاهبرداری 232 میلیارد ریالی از بانک براساس گشایش اعتبارات اسنادی اشاره کرد و گفت: من 120 درصد وثیقه در بانک قرار داده بودم همین امر موید است که من قصد کلاهبرداری نداشتم.

وی افزود: موضوع پیش‌فاکتورهای صوری و شرکتی که شما ادعا می‌کنید صوری است اصلا صحت ندارد و نکته مهم این است که نحوه گرفتن اعتبارات اصلا نیازی به پیش‌فاکتور نداشت.

وی درباره اخلال در نظام اقتصادی کشور به مبلغ 5 میلیارد تومان نیز گفت: من اخلالی در نظام اقتصادی کشور ندیدم بلکه تسهیلاتی که از بانک گرفته بودم و به واسطه آن اقلامی را وارد کشور کرده بودم را در منطقه آزاد فروختم. که این جرم نیست.

متهم درباره خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ 300 میلیون دلار را اصلا نپذیرفت و با بیان اینکه من نیازی به خرید و فروش ارز نداشتم گفت: من خودم کسی بودم که ارز وارد کشور می‌کردم دیگر نیازی نبود که بخواهم آن را به صورت غیرقانونی خریداری کنم.

«د ـ س» درباره بحث پول‌شویی نیز توضیحاتی ارائه نکرد و دفاع از آن را به وکیل خود سپرد اما نکته تعجب‌برانگیز این بود که علی‌رغم مطلب نوشته شده در کیفر‌خواست مبنی بر ارتباط «د ـ س» با مدیران و کارکنان مراکز امنیتی و قضایی این فرد منکر نام بردن افراد شده و اصلا موضوع را نپذیرفت.

قاضی مدیرخراسانی به متهم گفت: شما که از برخی مسئولان نظیر آقای «ح و ق» نام برده‌اید.

متهم گفت: من با این افراد هیچ رابطه‌ای نداشتم و نمی‌دانم چرا اتهام این رابطه به من نسبت داده شده است.

۱۳۹۱/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...