نسخه چاپی

تهدید كره شمالی به انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای

كره شمالی امروز (پنجشنبه) هشدار داد كه در نظر دارد توان‌ نظامی خود را افزایش داده و چهارمین آزمایش هسته‌ای خود را در مقابله با اقدامات خصمانه واشنگتن به زودی انجام دهد.

به گزارش نما به نقل از آسوشیتدپرس، کره‌شمالی اعلام کرده که قصد دارد در واکنش به اقدامات خصمانه واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ که به تازگی به تصویب قطعنامه‌ای در سازمان ملل متحد علیه این کشور منجر شده است، توانایی‌ها و ظرفیت‌های نظامی خود را بالا ببرد. پیش از این یک کمیته سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای از شورای امنیت این سازمان خواست وضعیت حقوق بشر در کره شمالی را به دادگاه بین‌المللی ارجاع دهد.

این نخستین باری است که سازمان ملل با انتشار قطعنامه‌ای ایده پیگرد قانونی کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی را مطرح می‌سازد. وزارت امور خارجه کره شمالی امروز پنجشنبه در واکنش به این قطعنامه اقدام سازمان ملل متحد را دارای انگیزه‌های سیاسی دانست و گفت که تصویب این قطعنامه تحت تاثیر رویکردهای آمریکا بوده است. هرچند پیش‌نویس آن توسط ژاپن و اتحادیه اروپا تهیه شده است. یک سخنگوی دستگاه دیپلماسی کره‌شمالی اعلام کرد که این کشور برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا توانایی‌های نظامی خود را به طور نامحدود بالا خواهد برد.

وی اعلام کرد آمریکا ما را وا می‌دارد که از انجام آزمایش هسته‌ای جدید صرف‌نظر نکنیم.

۱۳۹۳/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...