نسخه چاپی

مرگ دلخراش 18 كودك آواره عراقی

وزارت حقوق بشر عراق از مرگ 18 كودك آواره به علت پیاده روی طولانی و شرایط دشوار در غرب الرمادی در استان الانبار خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، وزارت حقوق بشر عراق چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تروریست های داعش در چارچوب اقدامات ضد بشری خود، حدود 1500 خانواده از اهالی منطقه "ازویه" در غرب رمادی را مجبور به کوچ کرده اند.

این بیانیه می افزاید: رئیس شورای استانداری الانبار تاکید کرده که عناصر گروهک تروریستی داعش در تاریخ 29/10/2014 تمامی اموال و دارایی ها و حتی خودروهای این خانواده ها را مصادره و سپس آنها را مجبور به ترک منزل خود کردند و همین امر باعث شد که این خانواده ها، با پای پیاده از راه های بیابانی عازم شهرستان حدیثه شوند.

وزارت حقوق بشر عراق خاطرنشان کرده که پیاده روی طولانی مدت این خانواده ها در شرایط بسیار دشوار، بدون غذا و آب، باعث مرگ 18 کودک و بیماری شماری از زنان و سالخوردگان شده است.

خانم "والری آموس" معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه، دیروز (سه شنبه) با اشاره به این که 700 کودک عراقی (پس از حمله تروریست های داعش) تاکنون کشته و شمار زیادی قطع عضو شده اند، رویدادهای عراق را فاجعه منطقه ای توصیف کرد و گفت: نیمی از آوارگان عراقی، کودک هستند.

خاطرنشان می شود که به دنبال سیطره عناصر تروریستی داعش بر چند شهر و منطقه عراق، این کشور شاهد بزرگ ترین موج آوارگان در تاریخ خود است.

۱۳۹۳/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...