نسخه چاپی

وزیر نفت دولت نهم در گفتگو با نما:

دولت در بحث فعالیت در اپك كوتاهی نابخشودنی كرده است

عکس خبري -دولت در بحث فعاليت در اپک کوتاهي نابخشودني کرده است

مسعود میر كاظمی گفت:نماینده اپك ما باید فعال باشد كه متاسفانه ایشان هنوز ناشناخته اند و نه مصاحبه ای در این رابطه دارند و نه حضوری در عرصه ها دارند كه این بزرگترین ضعف برای كشور محسوب می شود .

به گزارش نما ، مسعود میر کاظمی عضو انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با نشست اضطراری ایران با اپک و تاثیرات این نشست در روند کاهش قیمت نفت اظهار داشت : متاسفانه این نشست خیلی دیر برگزار شده است، چرا که بعد از اینکه قیمت پایین تر از 100 دلار شد، ایران بایستی درخواست این جلسه اضطراری را می داد. در سه دهه گذشته این اتفاق رخ داده و با تشکیل اپک آنجا که تصمیم گرفته شد کاهش تولید انجام شود ، بلافاصله اثر آن را در قیمت جهانی گذاشته شد، زیرا این نشست هم اثر روانی دارد و هم به دلیل کاهش عرضه این مساله بسیار موثر بود.
وی افزود: اصلا فلسفه وجودی اپک همین اصل است. متاسفانه تاخیر این جلسه بسیار جای تعجب دارد چرا ایران که نقش بسیار موثری بر اعضای اپک دارد این درخواست جلسه اضطرای را زودتر نکرد، زیرا ما منافع بسیاری را از دست می دهیم .
وزیر نفت دولت نهم خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه همه می دانیم که دولت با مشکلات جدی روبه رو است ، در مبحث کسری بودجه و هم حجم نفت صادراتی که باید یک میلیون و صد هزار بشکه باشد که کاهش پیدا می کند و همچنین کاهش قیمت نفت است و بلوکه شدن یک بخش از درآمد های نفتی ما سه عاملی است که مشکلاتی را برای دولت به وجود می آورد.
این کارشناس در امور انرژی ، نفت و گاز افزود: ریشه عرضه بیش از حد در بازار و کاهش قیمت جهانی یک ائتلافی بین کشورهای مرتجع منطقه مثل عربستان و حامی آن یعنب آمریکا است و توقع بود که ما در صحنه بین المللی مقابل به مثل می کردیم و در دیپلماسی انرژی فعال می شدیم و با در خواست جلسه اضطراری همراه با دیگر کشورهای انقلابی چون ونزوئلا و اکوادر و... ایران هم می توانست نقش آفرین باشد .
وی خاطر نشان کرد: معمولا هم مرسوم است قبل از اجلاس اپک وزیر لابی هایی با وزرای دیگر کشور انجام می دهد و گاها خود رییس جمهور با چند همتای خود در این رابطه به گفتگو می نشیند تا به یک نتیجه واحد برسند و هنگامی که جلسه تشکیل می شود یک هم فکری خوبی از قبل شده باشد که این احتیاج به کار دارد و زحمت دارد. ازطرفی هم نماینده اپک ما باید فعال باشد که متاسفانه ایشان هنوز ناشناخته اند و نه مصاحبه ای در این رابطه دارند و نه حضوری در عرصه ها دارند که این بزرگترین ضعف برای کشور محسوب می شود . لذا دولت باید پاسخ بدهد که بایستی فعال تردر زمینه برخورد بکنند ؛ که به نظر بنده آقایان در این راستا کوتاهی نابخشودنی دارند .

۱۳۹۳/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...