نسخه چاپی

توضیحات قالیباف درباره گزارش سیلاب مترو

عکس خبري -توضيحات قاليباف درباره گزارش سيلاب مترو

شهردار تهران با بیان اینكه مباحث حقوقی بین بیمه و مترو در جریان خسارت اخیر وجود دارد، گفت:این مشكلات برطرف می‌شود و گزارش روز گذشته شورا منصفانه بوده است.


به گزارش نما به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف امروز بعد از جلسه 1888 (پاسخگویی مستقیمبه مشکلات شهروندان) مبنی بر اینکه در جلسه دیروز شورای شهر خسارت وارده به مترو در جریان سیلاب اخیر 22 میلیارد تومان برآورد شده و اعلام کرده‌اند که احتمالا بیمه 8 میلیارد تومان را پرداخت می‌کند الباقی خسارت را چه کسی پرداخت می‌کند گفت: میزان خسارت وارده از سوی شورای شهر 22 میلیارد تومان بوده است و خسارت بیش از این نیست.

وی ادامه داد: اختلافات حقوقی بین بیمه و مترو وجود دارد و بر اساس قرارداد بیمه بخش‌هایی در مجموعه تحت بیمه نبوده است.

قالیباف اضافه کرد: مباحث حقوقی وجود دارد که برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در روزهای اول اعلام می‌کردند میزان خسارات هزاران میلیارد تومان است، گفت: حتی اعلام می‌کردند که در این حادثه تلفات جانی وجود داشته است بلکه اینگونه نبود و بداخلاقی‌هایی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در حال مذاکره برای رفع مشکل هستیم گفت: در جلسه روز گذشته شورای شهر گزارشی در این باره از سوی شکیب رئیس کمیسیون عمران شورا ارائه شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در مجموع گزارش خوبی ارائه شد، گفت: فقط دو نکته وجود دارد که بنده درباره آنها توضیح می‌دهم.

به گفته قالیباف در جلسه روز گذشته این موضوع مطرح شد و موافقات و مخالفانی در حوزه کارشناسی داشت، گزارش درست و منصفانه بود.

وی با اشاره به اینکه شکیب معتقد بود وقت طلایی در ابتدای کار در سیلاب اخیر از دست رفته است، گفت: موافق این موضوع نیستم باید دید وقت طلایی کجاست؟ یک زمانی در زلزله وقت طلایی ابتدای کار است که افراد زیر آوار مانده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند.

قالیباف ادامه داد: در سیل وقت طلایی مربوط به وقتی است که به انسان‌ها صدمه نرسد در 8 دقیقه بیش از چند هزار نفر را از مترو خارج کردیم.

وی درباره حوزه لایروبی در مسیل کانال‌ها گفت: لایروبی‌ها در نیمه اسفند و اوایل فروردین انجام شده بود حتی بخش‌هایی از لایروبی در کنار نهرها باقی مانده بود. منهای دو نکته‌ای که ذکر کردم و جای بررسی بیشتری دارد بقیه گزارش مطلوب بود.

به اعتقاد شهردار تهران، باید این حادثه را به دور از حب و بعض‌ها بررسی کنیم که چرا این امر رخ داد.

وی به بحث مدیریت رودخانه‌ها و معابر در قانون اشاره کرد و گفت: طبق قانون وزارت نیرو مدیریت رودخانه‌ها را برعهده دارد در اینجا قانون اشکال دارد.

قالیباف تصریح کرد: بعد از وقوع این حادثه کانال آسیب دیده است و باید ترمیم شود آیا وزارت نیرو با این حجم انبوهی که دارد می‌تواند کاری انجام داد قانون ایراداتی دارد که باید در مجلس اصلاح شود

وی با بیان اینکه بعد از این حادثه تجربه نشان داد که تمام نقاطی که در بحث کانال‌ها حادثه ساز هستند را شناسایی کنیم، گفت: این امر صورت گرفته است در بخشی از نقاط شهر لوله‌های گاز خطر ساز وجود دارد که آن را مشخص کرده‌ایم.

به گفته قالیباف، وقتی شهرداری بخواهد کانال‌ها را درست کند ایرادات قانونی وجود دارد باید دید که مسئولیت کار با کیست در این زمینه بلاتکلیفی وجود دارد.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه بعضی از قسمت‌ها بیمه نبوده است گفت: مثلا ایستگاه در حال احداث اکباتان بیمه نیست وحدود 100 میلیون تومان خسارت دیده است اما الباقی ایستگاه‌های ما تحت پوشش کامل بیمه است.

وی گفت: جاهایی که تحت پوشش کامل بیمه است بیمه خسارت آن را 100 درصد پرداخت می‌کند و جاهایی که تحت پوشش کامل نیست شهرداری خسارت آن را پرداخت می‌کند.

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که از سوی دولتی ها بعد از جلسه شورا اعلام شده میزان خسارت 100 میلیارد تومان است، گفت: جواب این سوالات را نمی‌دهم چون فقط وقت کشی است و همه می‌دانند مترو دقیقا چقدر آسیب دیده است.

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص طرح تفصیلی تهران گفت: مرتبط و به صورت هفتگی کارها را رصد می‌کنم بیش از 600 هزار نفر به وب‌سایت شهرداری مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با اجرای این کار فرصت‌‌ها از افراد سودجو گرفته شده است، گفت: رانت اطلاعاتی شکسته شده و کارها با سرعت در حال اجراست.

به اعتقاد شهردار تهران، در بسیاری از شهرها طرح تفصیلی 23 درصد تحقق یافته است

وی ادامه داد: اما قول می‌دهم در تهران بالغ بر 75 درصد این طرح تحقق یابد.

قالیباف با بیان اینکه بعد از 45 سال که شهر بدون برنامه و سلیقه‌ای ارائه می‌شده است گفت: امروز بر اساس طرح جامع این کار انجام می‌شود و قانون برای افراد تعیین تکلیف کرده و حق کسی ضایع نمی‌شود.

به اعتقاد قالیباف با اجرای این کار مفسده بزرگ از بدنه شهرداری خارج می‌شود.

۱۳۹۱/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...