نسخه چاپی

توطئه تجزیه عراق چگونه خنثی شد؟

دستاوردهای ارتش عراق در زمینه مقابله با تروریسم ضمن آنكه مواضع آمریكا و هم پیمانانش را تحت تاثیر قرار داد، توطئه تجزیه این كشور را خنثی كرد.

به گزارش نما در برنامه این هفته "پانوراما"ی شبکه خبری العالم، ضمن بررسی بحران عراق و پیروزی های ارتش بر گروه های تروریستی، خاطرنشان شد که واشنگتن ظاهرا ضمن ستایش پیشروی ارتش عراق در هفته های های اخیر، توانمندی این نیرو در زمینه تحقق پیروزی های بیشتر در ماه های آتی را مورد تاکید قرار داد.

ارتش عراق توانایی خود برای پیروزی در زمینه رویارویی با تروریسم را ثابت کرد که این موضوع تلاش آمریکا و هم پیمانانش به سوء استفاده از گروه های تروریستی برای تجزیه عراق را خنثی کرد.

آمریکا که تا دیروز ارتش عراق را به ناتوانی در زمینه پیروزی بر گروه های تروریسی متهم می کرد، پیشروی عراق به ویژه در بیجی را ستود و حتی مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، به توانایی ارتش عراق برای کسب پیروزی های بیشتر در صحنه نبرد اعتراف کرد. وی در واقع کوشید تا آبروی ائتلاف تحت فرمان کشورش را حفظ کند.

انعطاف آشکار آمریکا در زمینه همکاری با نیروهای عراق به منظور مبارزه با تروریسم، باعث شد تا ناظران بگویند که واشنگتن می خواهد از شکست طرح هایش در عراق با کمترین زیان خارج شود و خود را از اتهام های وارده در زمینه مداخله اش در رویداد های منطقه مبرا جلوه دهد.

در همین حال، نشریه آمریکایی فارین پالیسی از تلاش برای جدا کردن رویدادهای منطقه از سیاست های آمریکا انتقاد کرد و از سرزنش دولت قبلی بدون اشاره به تاثیر تصمیم های دولت فعلی در زمینه ایجاد هرج و مرج در منطقه ابراز شگفتی کرد.

این نشریه افزود: سلب مسوولیت، کمکی به شناخت علل شکل گیری داعش و چالشی که آمریکا در منطقه با آن مواجه است، نمی کند.

علی التمیمی کارشناس و پژوهشگر سیاسی عراقی در گفت وگوی تلفنی با برنامه پانوراما از بیروت، با اشاره به دستاوردهای ارتش عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و موضع آمریکا و هم پیمانانش در این زمینه خاطرنشان کرد: ارتش و نیروهای مردمی عراق توانستند نقشه غرب و آمریکا در زمینه تجزیه کشور به 3 منطقه را خنثی کنند.

۱۳۹۳/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...