نسخه چاپی

رونمایی از جنگنده پیشرفته صاعقه ۲

رئیس شركت صنایع هوایی كشور امروز درحاشیه برپایی هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی وهوانوردی كیش اعلام كرد:اغلب بخشهای این جنگنده بومی سازی شده است و امسال رونمایی خواهدشد.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، منوچهر منطقی از رونمایی جنگنده پیشرفته صاعقه 2 تا پایان امسال خبر داد.
رئیس شرکت صنایع هوایی کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران پیشتر جنگنده صاعقه راتولید انبوه کرده بود.
وی همچنین از قرارداد تبادل فن آوری با یکی از شرکتهای هوایی خارجی،بومی سازی بخشی از ساخت موتورهواپیما های کلاس ام دی ورونمایی از یک هواپیمای آموزشی تاپایان امسال خبرداد.
بنابر این گزارش، این جنگنده شکاری از کلاس هواپیمای دو سکانه است. از جمله فناوری‌های بسیار پیچیده و پیشرفته این جنگنده کاملا بومی، می‌توان به ارتقاء و بهینه‌سازی سیستم اویونیک و تسلیحاتی هواپیما در سطح SRII، بومی‌سازی اقلام وندور مکانیکی و هیدرولیکی اشاره کرد.
یکی از ویژگی‌های مهم جنگنده صاعقه، پشتیبانی نزدیک هوایی است. قابلیت حمل و شلیک انواع راکت، بمب و موشک و تجهیز به سیستم راداری پیشرفته از جمله ویژگی‌های این جنگنده تماماً بومی است.
نخستین پرواز آزمایشی صاعقه در بهار سال 83 انجام شد و با گذشت چند سال، اسکادران‌هایی از این جنگنده در برخی پایگاه‌های نیروی هوایی از جمله پایگاه هوایی تبریز تشکیل شد.
قدرت مانور هوایی صاعقه و خطای بسیار پایین و نیز شتاب لحظه‌ای و سریع از دیگر ویژگی‌های این جنگنده است.
هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی کیش با حضور 100 شرکت داخلی و خارجی 27 آبان در کیش آغاز شد و فردا پایان می یابد.

۱۳۹۳/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...