نسخه چاپی

حمله داعش به زائران

پس از حمله تك تیراندازهای گروه تروریستی داعش به كاروان زائران امام سجاد (ع) در روستای الوحده در ۳۵ كیلومتری جنوب كركوك، یكی از زائران به شدت زخمی شد.

به گزارش نما " سومریه نیوز " نوشت، همزمان با 25 محرم الحرام و شهادت چهارمین امام شیعیان جهان، حضرت زین العابدین (ع)، هزاران شیفته اهل بیت برای زیارت مقام آن حضرت رهسپار شهر داقوق شدند.

"امیر خوا کرم" رئیس شورای شهر "داقوق" گفت: انتظار می رود بیش از 20 هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.

در این حال یک منبع امنیتی به "سومریه نیوز" گفت: شامگاه دیروز چهارشنبه، در پی حمله تک تیراندازهای داعش به کاروان زوار در روستای "الوحده" از توابع شهر داقوق در 35 کیلومتری جنوب کرکوک، یکی از زائران به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: بدنبال این حادثه، نیروهای پلیس عراق و پیشمرگه این منطقه را به محاصره خود درآوردند.

رئیس شورای شهر داقوق گفت : بیش از 20 هزار زائر برای زیارت مقام زین العابدین (ع) در شهر داقوق به سر می برند و نیروهای امنیتی و پیشمرگه کرد برای حفظ جان زائران، اوضاع امنیتی را کنترل می کنند.

مقام حضرت زین العابدین (علیه السلام) در روستای "زین العابدین" از توابع منطقه داقوق در استان کرکوک قرار دارد و هرساله هزاران تن از دوستداران آن امام همام از استان های مختلف عراق و دیگر کشورهای عربی و غیر عربی برای زیارت رهسپار این مکان می شوند.

حضرت زین العابدین (علیه السلام)، چهارمین امام شیعیان در 25 محرم سال 95 هجری در سن 57 سالگی به شهادت رسید و در قبرستان بقیع در جوار مزار عموی بزرگوارش امام حسن (ع) به خاک سپرده شد.

منبع: شبکه خبر

۱۳۹۳/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...