نسخه چاپی

در گفتگو با دو تن نمایندگان مجلس بررسی شد:

با وجود كارشكنی‌ها توافقی صورت خواهد گرفت؟

عکس خبري -با وجود کارشکني‌ها توافقي صورت خواهد گرفت؟

امیر خجسته گفت: امیدواریم در این دور آخر مذاكرات حق مسلم ایران به رسمیت شناخته شود و طرف مقابل دست از كارشكنی بردارد./ علی كائیدی: ما یافته‌های خود را بعد از انقلاب به راحتی بدست نیاورده‌ایم كه به راحتی از دست بدهیم.

به گزارش نما ،دور دهم مذاکرات هسته‌ای که برای توافق نهایی بین ایران و گروه ۵+۱ در وین در حالی آغاز شد که همچنان بر سر محورهای اساسی هسته‌ای اختلافات جدی وجود دارد. از طرفی کارشکنی‌ها غرب و آمریکا در طول روند مذاکرات، عدم رعایت توافقات اقدام مشترک درمسیر مذاکرات، تصویب دور جدید تحریم‌ها علیه ایران از سوی کنگره آمریکا و اتهام زنی و توهین‌ها از سوی اوباما و نخست وزیر انگلیس و... به ملت شریف ایران حاکی است که علی رغم خواسته غرب برای رسیدن به توافق نهایی، سیاست دوگانه‌ای را در پیش گرفته‌اند که رسیدن به این امر مشکل خواهد کرد.
در این رابطه امیر خجسته رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: در طول این مذاکرات به دنیا اثبات کردیم که ما صاداقانه پای میز مذاکره نشستیم و به تمام یتعهدات خود پایبند بودیم و سخن ما بر عدم اعتماد بر غرب و آمریکایی‌ها و عدم صداقت آن‌ها نیز به اثبات رسید. اما امیدواریم در این دور آخر مذاکرات حق مسلم ایران به رسمیت شناخته شود و طرف مقابل دست از کارشکنی بردارد.
وی افزود: البته برای دنیا مشخص است که طرح مساله هسته‌ای ایران بهانه‌ای بیش نیست و در صورت حل این مساله هم آمریکایی‌ها مطابق ادعای خود به دنبال طرح مسایلی چون حقوق بشر در ایران و... هستند و تمام این مسایل یک بازی سیاسی نیست.
خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: البته در صورت عدم توافق بر سر مسایل هسته ای بیش از آنکه ایران متضرر شود این آمریکایی‌ها هستند که زیان خواهند دید و آمریکا برای به دست آوردن موقعیت و قدرت خود در منطقه و آمریکا به این توافق نیازمند است.
وی تاکید کرد: از طرفی تبدیل شدن ایران به عنوان یکی از قدرتهای منطقه که در تحولات خاورمیانه تاثیر گذاراست، خود موجب نگرانی رژیم صهیونیست شده است که باعث فشار آوردن آمریکا در روند مذاکرات شده است.
خجسته ادامه داد: بحران‌ها و اتفاقاتی که در منطقه خاورمیانه رخ می‌دهد، بحث تکفیری‌ها و داعش در عراق، بحران سوریه، یمن، بحرین، لبنان و غزه... اگر حضور موثر ایران نباشد لاینحل است. لذا قدرت ایران در منطقه را همه پذیرفته‌اند.
وی تصریح کرد: ما در جمهوری اسلامی یک محور داریم که ولایت است، لذا خط مشخص و مسیر ما است، ما در راسای مذاکرات نه عدول کردیم و نه دروغ گفته‌ایم. قدرت جمهوری اسلامی ایران، قدرت ولایت است. اما در غرب و آمریکا به دلیل فقدان محور معنویت، صادقانه عمل نمی‌کنند. لذا عدم ثبات در تصمیمات، بی‌اعتمادی به آن‌ها را تقویت می‌کند.
همچنین علی کائیدی نماینده مردم لرستان نیز در گفتگو با خبرنگار نما ،در خصوص مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: البته با توجه به تاییدات مقام معظم رهبری در راستای مذاکرات، امیدواریم که این نشست‌ها نتیجه بخش باشد. لذا حضرت آقا برای این مذاکرات خطوط قرمز را مشخص کردند.
وی افزود: اما با زیاده خواهی‌های آمریکایی‌ها گمان نمی‌کنیم این مذاکرات راه به جایی ببرد. البته ما مذاکره و توافق به هر قیمت را نمی‌پذیریم و عبور از خطوط قرمز را ملت این را نمی‌پذیرد. حق مسلم ما استفاده صلح آمیز هسته‌ای است لذا به صورت محدودهم این فعالیت‌ها را نمی‌خواهیم.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس خاطر نشان کرد: ما یافته‌های خود را بعد از انقلاب به راحتی بدست نیاورده‌ایم که به راحتی از دست بدهیم. این موفقیت‌ها حاصل خون‌ها و مبارزات و مقاومتهای بسیاری از همین مردم بوده است. این مساله را نمی‌توان با چیزی عوض کنیم.
وی افزود: لذا برداشتن کامل تحریم‌ها و حق غنی سازی از خطوط تعیین شده ما است که باید تامین شود. مطابق شعار هیات من الذله که از شعایر اسلامی و شیعی است ما هرگز از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم. رشد و تعالی کشور هم در سایه علم وفن آوری است. لذا این علم لازمه تعالی ما است.

۱۳۹۳/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...