نسخه چاپی

پیام شكستهای اسرائیل روی میز مذاكرات

محمد كاظم انبارلویی

 دكتر حسن روحاني رئيس جمهور پس از نشست با سران قوا گفت: "غرب زياده خواهي نكند، توافق دردسترس است."

دكتر لاريجاني رياست محترم مجلس نيز در همايش اقتصاد مقاومتي در مشهد گفت: "اميدواريم غربي‌ها عاقلانه رفتار كنند. كنگره آمريكا حرف هاي بي حساب و كتاب مي‌زند."

آيت‌الله آملي لاريجاني نيز در جلسه مسئولان قضائي با تاكيد بر مقاومت تيم مذاكره كننده ايران در وين گفت: "ملت تن به زياده خواهي آمريكا نمي دهد. مذاكره كنندگان بدانند حمايت يك ملت را به دنبال خود دارند قدمي از حقوق ملت عقب ننشينند."

زياده خواهي آمريكا چيست؟ حرف هاي بي حساب و كتاب كنگره آمريكا كدام است؟

"ادرويس" رئيس كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريكا به روايت پنج شنبه شب راديو آمريكا مي‌گويد: "تاييد غني سازي اورانيوم در ايران انحراف از سياست آمريكاست ما عميقا از گزارش‌هايي كه بيان مي كند ايران در صدد حفظ بخش اعظم زير ساخت هاي هسته اي خود و نه تعطيلي آنهاست، احساس نگراني مي كنيم."

ـ تدداچ" نماينده جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريكا هم در تاييد ديدگاه رئيس كميته روابط خارجي آمريكا مي گويد: " 1+5 يا اطمينان دهد كه هر توافقي مستلزم توقف كامل غني سازي در ايران و تعطيلي كامل تاسيسات هسته اي ايران است يا از ادامه گفتگوهاي محكوم به شكست دست بردارد."

ته زياده خواهي آمريكايي ها همين است كه رئيس كميته روابط خارجي مجلس آمريكا و برخي نمايندگان كنگره مي گويند.

طبيعي است با اين ديدگاه مفهوم يكسال گفتگو پشت درهاي بسته رونمايي مي‌شود.

ريتم صداي آمانو هم با همين آهنگ آمريكاييها تنظيم مي‌شود وي با وقاحت تمام با آنكه ايران فراتر از پادمان با ماموران آژانس همكاري كرده است به نقل از صداي آمريكا مي گويد:" ايران به سئوالات درباره تحقيقات مشكوك پاسخ نداده است." اين در حالي است كه ايران به تمام تعهدات خود در توافق ژنو عمل كرده است و طرف مقابل به هيچ يك از آنها - الا چند قلم كه نقش نمادين دارد - عمل نكرده است.

از سوي ديگر كاخ سفيد چندي پيش گفته بود:" در صورت توافق نهايي بخشي از تحريم ها عليه ايران تعليق - نه لغو- مي‌شود"

از اين بيان صداقت اوباما و كارگزاران كاخ سفيد پس از يك سال گفتگو مشخص مي‌شود. يعني حتي تحريم هايي كه شخص رئيس جمهور كه طرف مذاكره با مادر ژنو، وين و مسقط است "لغو" نمي شود بلكه " تعليق" مي‌شود.

استبداد جهاني براي تكميل اين وقاحت چهارشنبه گذشته يك قطعنامه ضدبشري عليه ايران تحت عنوان " حقوق بشر" به تصويب رساند تا اين حلقه فريب را در آستانه گفتگوي وين تكميل كند.

ارزيابي عملكرد 1+5 و بويژه ميز آمريكا در گفتگوهاي هسته اي اين است كه آنها به مذاكرات به مثابه يك بازي" برد- برد" نگاه نمي كنند. آنها همانطور كه از صورت مسئله اي كه دركاخ سفيد و كنگره نوشته اند يك بازي مضحك و در عين حال خطرناك "برد - باخت" را در نظر دارند.

طبيعي است اولين كسي كه پاسخ آمريكاييها را خواهد داد رئيس جمهور كشورمان است چرا كه صورت مسئله و حل آن از ديدگاه ايشان بازي" برد - برد" است و در غير اين صورت نه ايشان و نه ملت ايران به هيچ عنوان زير بار زياده خواهي‌ها نخواهند رفت".

آنها بزودي خواهند فهميد كه حرف هاي بي حساب و كتاب زدن چه هزينه‌اي برايشان خواهد داشت. ملت و رهبري معظم انقلاب از اول نيك مي دانستند كه به غرب نبايد اعتماد كرد آنها قابل اعتماد نيستنداين دوره يك ساله آزمون يگري براي اثبات اين حقيقت بود.

آنها به چيزي جز نابودي ملت ايران رضايت نمي دهند. اگر اين كار در فريب و نيرنگ آنها در موضوع هسته اي رخ ندهد، از باب "حقوق بشر" وارد مي‌شوند اين باب هم جواب نداد از باب مبارزه دروغين با " تروريسم" وارد مي شوند. اگر اين هم جواب نداد، گزينه "نظامي" روي ميز و زير ميز خود را به رخ ما مي كشند.

بر ملت ما پوشيده نيست و بر ملت هاي جهان هم پنهان نخواهد ماند. طي 36 سال گذشته انقلاب اسلامي در مسير رشد و بالندگي خود بدون اعتناء به اين تهديدها و فريب ها پيش رفته است و پيش هم خواهدرفت.

شمخاني دبير شوراي امنيت ملي با شجاعت پاسخ آمريكاييها و برخي اراذل و اوباش 1+5 را داده است او گفته است :" ايران فناوري هسته اي نمايشي و كاريكاتوري را نخواهد پذيرفت".

اين پاسخ كساني است كه آرزو دارند زير ساخت هاي هسته اي ايران را با مذاكره نابود كنند و حتي هزينه بمباران آن را نپردازند.

شمخاني تاكيد كرده است: "بدون لغو همه تحريم‌ها مذاكرات باطل است" اين پاسخ كساني است كه مي‌خواهند ساز و كار تحريم‌ها و زير ساخت‌هاي آن را حفظ كنند تا هر وقت خواستند به ايران فشار بياورند. اين موضع دولت و ملت ماست و بر آن پا مي فشاريم.

اگر 1+5 حقوق ملت ايران را پذيرفتند، اتفاق جديدي نيفتاده است آنها در برابر حقوق ملت ايران سرتعظيم فرود آورده اند و دست از شقاوت و ستم پيشگي برداشته اند.اگر هم اين حقوق را به رسميت نشناسند بر مي گرديم به نقطه اول با اين تفاوت كه آنها به نقطه اول بر مي گردند اما ما در اين نقطه نمي مانيم. پاسخ زياده خواهي ها و ستم آنها را با قوت و قدرت بيشتري خواهيم داد.

دست آمريكا در منطقه زير ساطور ملت ايران است، آن را در عراق، سوريه، افغانستان و سرزمين‌هاي اشغالي قطع مي كنيم.

سير تحولات و رويدادهاي سياسي و نظامي در منطقه طي 20 سال گذشته نشان مي دهد اين عملي است. آنها پيامهاي ما را در جنگ 33 روزه، 22 روزه و 51 روزه اگر نگرفته باشند در رويدادهاي مهمي كه در پيش داريم حتما خواهند گرفت.

۱۳۹۳/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...