نسخه چاپی

امیر قطر به تهران دعوت شد

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران كه در راس هیاتی در دوحه به سر می بـرد صبح امروز در دیدار با شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر پیام دعوت محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران برای شركت در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران را تسلیم وی كرد.

به گزارش مهر، در این ملاقات رستم قاسمی با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی جمهوری اسلامی ایران با قطر ، این مناسبات را به عنوان الگوی مناسب با سایر کشورهای منطقه ارزیابی کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار آرمش ، صلح و امنیت در منطقه خلیج فارس است .

وی افزود: برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها فرصتی خواهد بود تا سران کشورها در مورد مسایل مشترک فیمابین رایزنی نموده و به توافقات مطلوب دست یابند .

وی همچنین با یادآوری سوابق و تجربیات خوب مناسبات دو کشور بویژه همکاری های ایران و قطر درغزه و جنگ 33 روزه اظهار امیدواری کرد این همکاریها راجع به بقیه مسائل جهان اسلام نیز وجود داشته باشد و بتواند نقش موثری را در جهت صلح و آرامش ایفا کند .

شیخ حمد بن خلیفه نیز با تاکید بر استمرار مناسبات برادرانه و دوستانه ایران و قطر اظهار داشت: ایران کشور بزرگ منطقه است و ما به طور شفاف گفته ایم با هرگونه دخالت نظامی مخالفیم و گفتگو تنها راه حل مشکلات میان ایران و غرب است .

۱۳۹۱/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...