نسخه چاپی

پیشگیری از وقوع جرم اولویت دستگاه قضاست

حجت‌الاسلام والمسلمین گفت: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های كلی نظام پیشگیری از وقوع جرم را به عنوان یكی از سیاست‌ها عنوان كرده‌اند و خواستار همكاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه با قوه قضاییه شدند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین«محمد کاظم بهرامی» در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح قم ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی نظام پیشگیری از وقوع جرم را به عنوان یکی از سیاست‌ها عنوان کرده‌اند و خواستار همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه با قوه قضاییه شدند.

وی گفت: هر اندازه که برای کاهش آمار جرایم تلاش کنیم مادامی که جرم وجود دارد باید اقدامات پیشگیرانه ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح قم بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی نظام، پیشگیری از وقوع جرم را به عنوان یکی از سیاست‌ها عنوان کرده‌اند و خواستار همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه با قوه قضاییه شدند.

وی بیان داشت: در پیشگیری از وقوع جرم اولین کاری که باید انجام دهیم آن است که بیندیشیم چرا یک مجرم به فکر انجام جرمی می‌افتد و اولین مسأله، بحث باور‌ها و انگیزه‌های ایجاد جرم است.

این مقام قضایی افزود: پیشگیری‌‌ همان تغییر در باور‌ها، انگیزه‌ها و احساسات افراد است که بیشتر شامل مسائل فرهنگی و تربیتی می‌شود و در مورد ضرب و جرح نیز در دین اسلام آیات و روایات بسیاری داریم و از مصادیق بارز ظلم در اسلام ضرب و جرح مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی گفت: توجه به مسائل حقوقی ایراد ضرب و جرح در نیروهای مسلح از اهمیت بالاتری برخوردار است و در حالی که از اهداف ایجاد حکومت اسلامی رفع ظلم است در مراکز نظامی، انتظامی که هدف آن‌ها رفع ظلم است نباید ظلمی چون ضرب و جرح صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دومین جرم در کشور ضرب و جرح عمدی است افزود: توهین به اشخاص، صدمه عمدی بدنی، تهدید، تخریب و کلاهبرداری به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در نیروهای مسلح به دلیل گزینش دقیق، آموزش فراگیر و نظارت‌های مناسب جرایم کمتری نسبت به جامعه وجود دارد گفت: در نیروهای مسلح نیز پیشگیری از وقوع جرم باید با تغییر در باورهای افراد پیگیری شود.

وی گفت: باید همه کارکنان نیروهای مسلح بدانند که فرماندهان و سازمان قضایی در مورد ضرب و جرح هیچ اغماضی ندارند.

بر اساس این گزارش؛ در این مجمع که با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان قم به میزبانی تیپ ۸۳ مستقل امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، راهکارهای پیشگیری از جرم، ایراد ضرب و جرح عمدی در نیروهای مسلح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۱۳۹۳/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...