نسخه چاپی

نصب دزدگیر در نانوایی‌ ها!

از نظر امنیتی بهتر است كه از هم‌اكنون تمامی شاطران كشور به نصب دزدگیر در محل نانوایی و تنور و تغار خود اقدام كنند.

جام جم آنلاین نوشت: قدر نان تازه را کسی داند که به نان خشکه دچار شود. قدر نان خشکه را هم کسی داند که به گران شدن نان تازه گرفتار شود. و حالا حکایت ماست که برماست!... (به به، صحبت از نان شد، ماست هم خودش آمد!)‌

خبر هدفمند: «با گذشت 18 ماه از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، قیمت نان برای سومین بار در تهران و شهرستان‌ها رسما 20 تا 30 درصد گران شد.» ـ به نقل هرچه جراید

بسته پیشنهادی: از آنجا که گران شدن مجدد نان احتیاج به هیچ آب و تاب و توضیح اضافه‌ای ندارد و مثل روز روشن است که هر که نان از عمل خویش خورد، بعد از این، نان گران از قبل خویش خورد؛ خیلی صاف و پوست‌کنده می‌رویم سراغ چند پیشنهاد تازه از تنور درآمده و خشخاشی:

1ـ جلوگیری از آجر شدن نان: حالا که قیمت نان افزون‌تر از سابق و هدفمند شده است، لااقل مواظبت بیشتری بشود که کیفیت نان هم از سابق بهتر و باحال‌تر بشود. همچین نشود که فقط نرخ نان هی دراز و درازتر شود. سعی کنیم هدفمند گران بکنیم، نه همین‌طور بی‌هدف. کیفیت پخت و پز نان هم افزایش یابد. مگر نه که نان برای خوردن است؟... وگرنه بابا بی‌خود نان داد. برای نخوردن، چه آجر چه نان!

2ـ فروش نان قسطی: از آنجا که شاطری کم‌کم به زرگری پهلو خواهد زد، همچون بسیاری از مایحتاج کلان و گنده که فروش قسطی دارند، از حالا چه نیکو خواهد بود اگر که شاطران عزیز نیز به این عمل حسنه، یعنی فروش نان در چند قسط اقدام نمایند. بعضی از خانواده‌ها ممکن است من‌بعد قادر نباشند یکجا و دم نقد نان بخرند. از این رو، مجهز شدن نانوایی‌ها به دفترچه‌های قسط الزامی می‌باشد.

3ـ آب شدن نان خشکه: از حالا کار و کاسبی نان خشکی‌ها هم کساد می‌شود و باید که تغییر شغل بدهند. دیگر بعد از اینها بعید است یک لقمه از نان هم داخل سفره، آنقدر نخورده باقی‌بماند تا نعمت خدا کپک بزند یا تبدیل به نان خشکه شود. حتی احتمال خورده شدن سنگ نان سنگک هم هست اگر اشخاص دقت نکنند. از امروز کم‌کم باید نان خشکی‌ها را در موزه‌های تاریخ تطوّر نان سراغ گرفت؛ تاریخی که همیشه برای عده‌ای نان دارد، برای عده‌ای ندارد.

4ـ نصب دزدگیر در نانوایی‌ها: از نظر امنیتی بهتر است که از هم‌اکنون تمامی شاطران کشور به نصب دزدگیر در محل نانوایی و تنور و تغار خود اقدام کنند.

۱۳۹۱/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...