نسخه چاپی

آخرین وضعیت مرز مهران برای اربعین

فرماندار شهرستان مهران ضمن تشریح آخرین وضعیت مرز مهران برای اربیعن گفت: دستگاه های اجرایی برای پذیرایی و اسكان زائران كربلا آمادگی كامل دارند.

به گزارش نما به نقل از مهر، مرز بین المللی مهران به عنوان مهمترین و امن ترین مرز زمینی کشور آماده استقبال از زائران عتبات عالیات در ایام اربعین است.
وی بیان داشت: ستادهای مختلفی در سطح شهرستان و استان برای استقبال و بحث اسکان و پذیرایی تشکل شده و علاوه بر این نیز ستاد مردمی در سطح شهرستان شکل گرفته ست.

این مسئول عنوان کرد: مجموعه های مختلف در سطح استان و شهرستان به منظور اسکان زائران در سطح مدارس، خانه ها، مهمانسراها، کمپ های میراث فرهنگی و...نیز آماده شده است.

وی بیان داشت: علاوه بر اسکان بحث پذیرایی رایگان از زوار عتبات عالیات نیز در دستور کار قرار گرفته تا وضعیت رفاه زائران مناسب شود.

ناصری عنوان کرد: پیش بینی شده بیش از ۲۵۰ هزار نفر زائر از مرز مهران به عتبات عالیات در ایام اربعین تردد داشته باشند.

این مسئول بیان داشت: مردم مهران همانند پارسال در راه ارائه خدمات به زوار امام حسین(ع) از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و در این راه همه مصمم هستند.

وی افزود: شهرداری منطقه پنج تهران نیز با استقرار ۳۰ دستگاه اتوبوس و برپایی ایستگاه های صلواتی و مطالعه و ارائه خدمات پزشکی و دارویی و خدمات بهداشتی به زائرین در کنار مردم مهران انجام وظیفه می کند.

بدون ویزا اجازه خروج نمی دهیم

در همین رابطه فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام برقراری امنیت کامل در مرز مهران اظهار داشت: از مردم تقاضا داریم بدون ویزا به مرز مراجعه نکنند چراکه خروج انفرادی از مرز مهران بدون ویزا امکان پذیر نیست.

سردار علی دولتی بیان داشت: مردم و زوار عزیز در استانهای دارای کنسولگری عراق نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند تا در مرز مهران معطل و سرگردان نشود.

وی با اشاره به وجود دلالان برای صدور ویزا با قیمتها بسیار بالا و کلاهبرداری اظهار داشت: در مرز مهران نسبت به این قضیه از قبل هشدا می دهیم که به شدت با این افراد برخوردار می کنیم.

فرمانده انتظامی استان ایلام امنیت موجود در مرز مهران را عامل اصلی ترددها در این مرز عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود حجم ترددها در اربعین افزایش پیدا کند.

شهر مهران در پنج کیلومتری مرز رسمی و بین اللملی ایران و عراق مهمترین کانون انتقال و سفر زوار عتبات عالیات در مناسبت های مختلف مذهبی از جمله ایام محرم است.

محرم سال گذشته حدود ۵۵۰ هزار نفر از عاشقان و عزاداران امام حسین(ع) از مناطق مختلف کشور و اتباع کشورهای همسایه از راه مرز مهران در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر ایلام راهی عتبات عالیات عراق شدند تا در آیین های سوگواری پیشوای سوم شیعیان جهان حاضر شوند.

روزانه در شرایط عادی بین پنج تا شش هزار زائر ایرانی و عراقی از راه مرز مهران راهی زیارت مکان های مذهبی و مقدس دو کشور می شوند.

۶۷ درصد از اعزام های زمینی کاروان های حج و زیارت سراسر کشور به عتبات عالیات عراق از طریق مرز بین المللی مهران انجام می شود.

۱۳۹۳/۹/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...