نسخه چاپی

شعار پیاده‌روی اربعین اعلام شد

مسئول فرهنگی ستاد اربعین با بیان این كه شعار پیاده روی اربعین حسینی جمله حضرت زینب(س) كه میفرمایند «فواللَّه لا تَمحوا ذكرَنا؛ به خدا سوگند كه هرگز نخواهند توانست نام ما را محو كنند» است از توزیع ۵ میلیون بروشور و اقلام فرهنگی به ۳ زبان خبر داد.

به گزارش نما ، حجت‌الاسلام حميد احمدي از توزيع پنج ميليون بروشور و اقلام فرهنگي به كمك مؤسسات ايراني و عراقي و به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي خبر داد و گفت: اين اقلام تهيه شده و در اختيار موكب‌ها قرار مي‌گيرد.

«فواللَّه لا تَمحوا ذكرَنا» شعار كاروان پياده روي حسيني

وي در گفت و گو با مهر اعلام كرد: با كمك شيعيان ايران و عراق شعاري براي مراسم اربعين انتخاب شده است با اين جمله معروف حضرت زينب (س) كه فرمودند: «فواللَّه لا تَمحوا ذكرَنا»؛ به خدا سوگند كه هرگز نخواهند توانست نام ما را محو كنند» و اين جمله شعاري است كه تمام تابلوها و بيلبوردها به اين جمله مزين خواهند شد.

حجت‌الاسلام احمدي ادامه داد: در ايران هم تهيه پيشاني‌بندها، شال‌ها، بنرها و… انجام گرفته و در حال انتقال اين محصولات به نوار مرزي هستيم. بقاع متبركه‌اي كه در مسير زائران اربعين قرار دارند شامل چهار بقعه در مسير مهران و دو بقعه در مسير خوزستان نيز به عنوان پايگاه انتخاب شده و به زائران ارائه خدمات خواهند كرد.

وي با اعلام اين مطلب كه برنامه‌هاي فرهنگي ستاد اربعين در دو كشور ايران و عراق برگزار مي‌شود، گفت: ما بيشتر تسهيل‌كننده و هماهنگ‌كننده بين نهادها و ارگان‌هاي مردمي هستيم كه مي‌خواهند خدمات فرهنگي تبليغي به زائران اربعين ارائه كنند.

اعلام آمادگي ۱۴ هيئت در خرمشهر براي ارائه خدمات به زائران

وي به تجهيز هيئت‌ها و مؤسسه‌هايي كه علاقه‌مند به ارائه خدمات در موكب‌هاي اربعين بودند نيز اشاره و اظهار كرد: هيئت‌هاي مردمي براي ارائه خدمات فرهنگي در مراسم اربعين بسيج شده‌‌‌اند.

حجت‌الاسلام احمدي در خصوص اقداماتي كه هيئت‌هاي مذهبي در شهرهاي مرزي ايران ارائه خواهند كرد، گفت: در حال حاضر ۱۴ هيئت شهرهاي خرمشهر و آبادان در مرز شلمچه خدمات ارائه مي‌دهند در سوسنگرد نيز تمامي هيئت‌ها آماده هستند.

وي اعلام كرد: هيئت‌هايي نيز پذيراي همه مردمي كه مسير رامهرمز، ماهشهر و اهواز به سمت آبادان را پياده طي مي‌كنند، خواهند بود، علاوه بر اين هيئت‌هايي از شهرهاي بزرگ و مؤسسات مردمي برنامه‌هاي فرهنگي را در مرز ايران و داخل كشور عراق به راه انداخته‌اند.

نمايشگاه كتاب با موضوع ائمه اطهار در نجف اشرف برپا مي‌شود

مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري از برپايي نمايشگاه كتابي توسط مجمع جهاني اهل البيت به زبان عربي و انگليسي در نجف اشرف خبر داد و گفت: در اين نمايشگاه كتاب‌هاي منتشر شده در ايران كه به ائمه اطهار (ع) اختصاص دارند به زائران ساير كشورها ارائه مي‌شود.

وي ادامه داد: نرم‌افزارهايي شامل ۴۰ بسته از معارف و قرائت قرآن نيز آماده كرده‌ايم كه از طريق بلوتوس و فلش‌مموري در اختيار موكب‌ها قرار گرفته و توزيع خواهد شد در مرزها نيز از طريق بلوتوس نرم‌افزارهاي مذهبي به گوشي‌هاي تلفن همراه ارسال مي‌شود.

حجت‌الاسلام احمدي تصريح كرد: به تعداد همه زائران بسته‌هايي مانند زيارت‌نامه‌هاي مورد نياز ارائه مي‌شود اما از زائران خواهش مي‌كنيم كه يك قرآن كوچك، سجاده و زيارت‌نامه همراه خود داشته باشند.

۱۳۹۳/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...