نسخه چاپی

هاشمی: پای انقلاب و نظام خواهم ایستاد/هدفمندی یارانه ها لازم بود

بیش از 60 سال است كه در عرصه سیاسی و مبارزاتی كشور فعال بوده و هستم و تا زمانی كه توان و فایده‌ای برای كشور داشته باشم تا پایان عمر پای انقلاب و نظام ایستاده و خواهم ایستاد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه "كسي كه انقلاب را مي‌شناسد و درد نظام را دارد در روز رحلت امام(ره) به نوه ايشان اهانت نمي‌كند"، تصريح كرد: اين اقدامات و اعمال نشان از آشنايي نداشتن نسبت به انقلاب، راه امام(ره) و آرمان‌هاي اصيل آن دارد.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از طلاب، استادان و دانشجويان استان كرمان مقيم شهر مقدس قم، در پاسخ به درخواست‌هاي مطرح‌شده براي حضور بيشتر در عرصه تحولات كشور و گفت‌وگوي بيشتر با مردم و جوانان، بر حضور هميشگي خود در صحنه انقلاب و نظام تأكيد كرد و افزود: بيش از 60 سال است كه در عرصه سياسي و مبارزاتي كشور فعال بوده و هستم و تا زماني كه توان و فايده‌اي براي كشور داشته باشم تا پايان عمر پاي انقلاب و نظام ايستاده و خواهم ايستاد.

وي در ادامه، با اشاره به اثرات منفي تفرقه در جامعه اظهار كرد: آنچه بايد مبناي فعاليت قرار گيرد خدمت به اسلام، انقلاب، مردم و كمك به پيشرفت، اتحاد و همدلي و پرهيز از تفرقه و دعواست، چراكه نفع تشتت و تفرقه، به دشمنان كمين كرده كشور خواهد رسيد.

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت كنوني كشور پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامي، به سياست‌هاي كلي نظام در بخش‌هاي گوناگون و سند چشم‌انداز 20 ساله كشور اشاره كرد و گفت: مطابق اين سياست‌ها و سند چشم‌انداز، ما بايد داراي مقام اول و الهام‌بخش در منطقه باشيم و در قله علمي و پيشرفت منطقه قرار بگيريم. اكنون نيز اگرچه به خاطر برخي ضعف‌ها و نارسايي‌ها از اهداف و آرمان‌ها عقب هستيم، اما به لحاظ پيروي از مكتب حيات‌بخش اهل بيت(ع) و وجود امكانات جغرافيايي، انساني و مادي فراوان كشور و حضور آگاهانه و هوشيارانه مردم، اميدوارم كه در مسير صحيح پيشرفت قرار بگيريم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشي درباره مشكلات معيشتي، اشتغال جوانان و برخي تنگناهاي اقتصادي كشور، هدفمندي يارانه‌ها را از نظر مبنايي، سياستي درست و لازم خواند و اظهار كرد: پس از جنگ، سياست اصلي كشور اين بود كه با ساختن زيربناها و تشويق توليد ملي، اشتغال در كشور گسترش يابد و با ايجاد اشتغال براي حداقل دو نفر در هر خانواده درآمد خانواده‌ها و كشور افزايش يابد. هدف اصلي طرح هدفمندي يارانه‌ها نيز حمايت از توليد، ايجاد اشتغال و رونق زمينه كسب و كار در كشور بود نه توزيع پول بين مردم.

وي در پاسخ به نگراني برخي از حاضران در اين ديدار از گسترش يأس و نااميدي نسبت به برخي عملكردها، مردم و جوانان كشور را هوشيار و آگاه خواند و تصريح كرد: هيچ‌گاه نبايد اميد به اصلاح و بازگشت به راه صحيح را از دست داد، چراكه ملت آگاه و بالنده بالاخره خواست‌هاي به حق خود را به كرسي خواهد نشاند. ارزش يك ملت به حضور آنان در تحولات كشور و نيز نشانه شاخص انسان پيشرفته و متعهد است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشي درباره ابهام به وجود آمده در افكار عمومي درباره لفظ و نام انقلاب‌هاي اخير منطقه، شيطنت، غرض‌ورزي و تحريف برخي رسانه‌ها را دليل ايجاد اين ابهام خواند و گفت: شكي نيست اكثر توده‌ها و اقشار حاضر در انقلاب‌هاي منطقه مسلمانند و بر مبناي اسلام انقلاب كرده‌‌اند و از انقلاب اسلامي ايران الگو گرفته‌اند و خواسته‌هايي چون محو استبداد و ديكتاتوري را مدنظر دارند. بنده گفته بودم برخي "بهار عربي" و برخي "بيداري اسلامي" مي‌گويند. لفظ مهم نيست، بلكه ريشه و مبناي اين خيزش و حركت، مهم است كه ريشه آن، اسلام و انقلاب اسلامي و تنفر از فساد و ديكتاتوري و وابستگي است.

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به پرسش يكي ديگر از حاضران، حضور جوانان در عرصه‌هاي مديريت و مسئوليت در كشور را اصل اساسي پويايي و لازمه رشد و تحول كشور خواند و خاطرنشان كرد: اغلب كساني كه در مبارزه و انقلاب حضور داشتند، اكنون به سن بازنشستگي رسيده‌اند و درست اين است كه جوانان با استفاده از تجربه و فكر پيشكسوتان، مديريت و مسئوليت‌ها را به عهده گيرند اما آنچه ايجاد نگراني مي‌كند اين است كه كساني كه قدر و ارزش انقلاب و زحمات مردم شهيد داده را نمي‌دانند و درك نمي‌كنند، با تندروي و افراط، دستاوردهاي زحمتكشان پس از انقلاب را ناديده مي‌گيرند و حتي گاهي منكر مي‌شوند.

بر اساس گزارش، در ابتداي اين ديدار برخي از طلاب و دانشجويان حاضر در جلسه، ديدگاه‌هاي خود را درباره تحولات كشور طرح و پرسش‌هاي خود درباره مسائل جاري را مطرح كردند.

۱۳۹۱/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...