نسخه چاپی

نظر رئیس مجلس درباره تمدید مذاكرات

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه در دیدار با بسیجیان قوه مقننه در ساختمان شهید مدرس مجلس تمدید مذاكرات هسته‌ای را اقدامی عاقلانه خواند و اظهار داشت: وقتی هنوز ابعاد مسئله كاملا روشن نشده است، باید به آن زمان داد، چراكه در بعضی امور اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، رئیس مجلس شورای اسلامی تمدید مذاکرات هسته‌ای را اقدامی عاقلانه خواند و گفت: سرمایه ما در ادامه مذاکرات، حمایت مردمی و اتکا به سرمایه درونی نظام است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه در دیدار با بسیجیان قوه مقننه در ساختمان شهید مدرس مجلس تمدید مذاکرات هسته‌ای را اقدامی عاقلانه خواند و اظهار داشت: وقتی هنوز ابعاد مسئله کاملا روشن نشده است، باید به آن زمان داد، چراکه در بعضی امور اختلاف نظر وجود دارد.

وی سرمایه آینده ما در ادامه مذاکرات را حمایت مردمی و تکیه به سرمایه درونی برشمرد و خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز مذاکرات هم این موضوع مطرح بود.

لاریجانی اتکا به سرمایه درونی را یکی از ویژگی‌های فکری بسیج خواند و افزود: یک نمونه از این اتکا را در همین مذاکرات هسته‌ای شاهد بودیم و امیدواریم این تفکر به رشد بالنده خود ادامه دهد.

وی در ادامه گفت:‌ در ابتدای پایه‌گذاری بسیج شاید کسی تصور نمی‌کرد که این نهاد تبدیل به یک جریان بالنده و ریشه‌دار شود که بتواند در ابعاد مختلف تحول بیافریند.

لاریجانی با اشاره به اینکه بسیج در دفاع مقدس معجزه‌گون عمل کرد و سرنوشت جنگ را تغییر داد، بیان داشت:‌ پس از جنگ بسیج در بخش‌های مختلف فعال شد و به یک مکتب تبدیل گردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی از مکتب بسیجی به عنوان یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران همین مکتب بسیجی یاد کرد و گفت: پایه‌های این مکتب احساس مسئولیت داشتن، ایثارگری و جانبازی است که ممزوج شدن این عناصر مکتب بسیجی را پرقدرت کرده است.

وی با تأکید بر کمک همیشگی به بسیج به جهت فراهم آوردن زمینه‌های رشد آن تصریح کرد: رسانه‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که بسیج در قلوب مردم جا داشته باشد و حرکت آن پایدار و رو به رشد باشد.

لاریجانی با یادآوری اتکای به نفس و حس امیدواری که بسیج در کشور به وجود آورد،‌ گفت: اگر این روحیه خوداتکایی نبود مردم ما مجبور بودند به گونه‌ای دیگر در برابر بیگانگان رفتار کنند.

وی ایستادگی در برابر زورگویان را نتیجه خوداتکایی ذکر کرد و ادامه داد:‌ در همین مسئله هسته‌ای این روحیه خوداتکایی بود که این دستاوردها را برای ما به بار آورد وجوانان فارغ‌التحصیل ما به این تکنولوژی دست یافتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: فناوری هسته‌ای چیزی نبود که بتوان آن را وارد کرد بلکه این زحمت بسیار مجاهدانه جوانان ما بود که دستیابی به این تکنولوژی سخت را ممکن کرد.

۱۳۹۳/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...