نسخه چاپی

واكنش‌ حماس‌ به‌ اظهارات‌ وزارت‌ خارجه‌ آمریكا

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز سه شنبه اظهارات وزارت خارجه آمریكا درباره تصویب پیش نویس اعلام رژیم صهیونیستی به عنوان وطن ملی برای یهودیان را به مثابه تشویق نژاد پرستی دانست.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، پایگاه خبری الیوم السابع نوشت: 'سامی ابو زهری' سخنگوی رسمی حماس در سخنانی گفت: اظهارات 'جف راتکی' مدیر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا در باره تصویب پیش نویس قانون 'دولت یهود' از سوی رژیم صیهونیستی همچنین به مثابه نادیده گرفتن همه ارزش های دمکراسی است.

وی گفت: تصویب پیش نویس مذکور به معنای نابودی حقوق مردم فلسطین به ویژه حق بازگشت آوارگان فلسیطنی به سرزمین نشان به شمار می آید.

'جیف راتکی' مدیر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا در آغاز نشست مطبوعاتی دیروز (دوشنبه) خود در واشنگتن در باره تصویب پیش نویس قانون اعلام رژیم صهیونیستی به عنوان وطن ملی برای یهودیان از سوی دولت اشغالگر قدس گفت: این مساله هنوز در آغاز راه است و نمی خواهم درباره نتایج و پیامد های آن صحبت کنم.

‫وی در ادامه افزود: دولت آمریکا انتظار دارد هر تصمیمی که از سوی اسراییل در این باره گرفته می شود با 'تعهد اسراییل به اصول دمکراسی' همراه باشد.‬

این در حالی است که رژیم صهیونیستی، (یک شنبه دوم آذر/٢٣ نوامبر)، پیش نویس لایحه اعلام رژیم صهیونیستی به عنوان وطن ملی برای ملت یهود را تصویب و اعلام کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رغم تلاش هایش از مدتها پیش برای تصویب لایحه ای مبنی بر به رسمیت شناختن دولت یهود، یک روز قبل از به رای گذاشته شدن این طرح در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از موضع خود عقب نشینی کرد.

این لایحه قرار بود فردا چهارشنبه (پنجم آذر/25 نوامبر) در کنست به رای گیری گذاشته شود.

تصویب چنین مصوبه ای در خود کابینه رژیم صهیونیستی هم با انتقادهای برخی از شخصیت های اپوزیسیون این رژیم در داخل و خارج از سرزمین های اشغالی همراه شده است.

مقاومت فلسطین هدف صهیونیست ها از تصویب این قانون را راه اندازی یک جنگ دینی و سلطه بر کل منطقه عربی و چپاول منابع آن دانست.

۱۳۹۳/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...