نسخه چاپی

اشتون در گفت‌وگوی تلفنی با جلیلی چه گفت

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با جلیلی اظهار داشت: ما آماده‌ایم تا در مسكو درباره پیشنهادهای 5 گانه ایران در بغداد اعم از موضوعات هسته‌ای و غیر هسته‌ای گفت‌وگو كنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده کشورهای 1+5 در تماس تلفنی با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت‌وگو کرد.

اشتون در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: ما آماده‌ایم تا در مسکو درباره پیشنهادهای 5 گانه جمهوری اسلامی ایران در بغداد اعم از موضوعات هسته‌ای و غیر هسته‌ای گفت‌وگو کنیم.

وی با تأکید بر لزوم موفقیت آمیز بودن نشست مسکو ابراز امیدواری کرد که بتوان بر اساس 5 پیشنهاد ایران و پیشنهاد 1+5 به نقاط مشترک دست یافت.

رئیس هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران نیز در این تماس تلفنی اظهار داشت: عدم آمادگی طرف مقابل در 20 روز گذشته برای گفت‌وگوهای کارشناسی و معاونین، موجب ایجاد وقفه در پیشرفت گفت‌وگوهایی سازنده و رو به جلو شده است.

جلیلی در این گفت‌وگو لزوم احترام به توافق‌های استانبول و بغداد را مورد تأکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن تأکید بر اینکه در مسکو محورهای 5 گانه پیشنهاد ایران را به روشنی بیان خواهیم کرد، اظهار داشت: پاسخ مناسب به این محورها می‌تواند موجب پیشرفت گفت‌وگوها شود.

۱۳۹۱/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...