نسخه چاپی

علما نسبت به اهانت آل‌خلیفه به شیخ عیسی قاسم ساكت نخواهند نشست

مرجع تقلید شیغه یكی از بركات مذاكرات را اثبات دشمنی و خصومت آمریكا، غرب و استكبار جهانی با نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران دانست و گفت: باید در این موضوع مراقبت و هوشیاری بیشتری به خرج داده شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با محکوم کردن حمله نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: چندین سال است که مردم بحرین از ظلم و بیدادگری آل خلیفه که با حمایت عربستان، آمریکا و کشورهای استکباری صورت می‌گیرد به ستوه آمده‌اند؛ چندین روز پیش نیز آل خلیفه برای محکم کردن ریشه خود انتخاباتی برگزار کرد که با تحریم مردم و علما روبرو شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: پس از تحریم انتخابات نیروهای آل خلیفه بدون هیچ دلیل و مجوزی به منزل این عالم بحرینی یورش بردند؛ حوزه علمیه قم حمله به منزل شیخ عیسی قاسم و هتاکی نسبت به ایشان را جدا محکوم می‌کند و در برابر این جریان علما ساکت نخواهند ماند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی درباره روند مذاکرات هسته‌ای نیز عنوان کرد: مذاکرات خوب پیش رفته است، چرا که این‌ها با منطق، دلیل، استدلال، قدرت روحی و فکری در برابر آمریکا و 1 + 5 ایستاده‌اند، البته در این موضوع باید مراقبت و هوشیاری بیشتری به خرج داده شود.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تأکیدکرد: یکی از برکات این مذاکرات اثبات دشمنی و خصومت آمریکا، غرب و استکبار جهانی با نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران است.

وی تصریح کرد: انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است که مردم به ویژه جوانان برای آن تلاش کرده‌اند و ما نیز می‌خواهیم از آنها استفاده صلح آمیز داشته باشیم، در حالی که دشمنان ما نمی‌خواهند ما پیشرفت کنیم، ولی در مذاکرات پیشرفت حاصل شده و ما از تیم مذاکره که با قدرت و قوت ایستاده‌اند تا به خواسته‌ها و زیادخواهی‌های آنها تن ندهند تشکر می‌کنیم و امیدواریم موفق باشند.

استاد برجسته درس حوزه علمیه قم در ادامه به موضوع تبعیض نژادی در آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: آنها ما را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند در حالی که خودشان هنوز نتوانستند سیاه پوستان را به عنوان نژاد این کشور قبول کنند، آنها هنوز قبول نکردند که سیاه پوستان همانند ما انسان هستند.

وی ادامه داد: در کشورهای استکباری همانند آمریکا و غرب این افراد تحت فشار و ظلم هستند که این نشان از خود بزرگ بینی و صفت سلطه گری آنها دارد؛ هنوز در آمریکا و اروپا تبعیض نژادی وجود دارد، در این کشورها سیاه پوست را می‌کشند و قاتل آن نیز مشخص است ولی او را تبرئه می‌کنند و ما این مسائل را محکوم می‌کنیم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که جریان تکفیر و سلفی‌گری خرافه ساختگی استکبار برای تضعیف مسلمانان است، اظهار داشت: یکی از راه‌های تضعیف مسلمانان ایجاد اختلاف است که دشمنان انواع مختلفی از این اختلافات را به وجود آورده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از روش‌های استکبار برای ایجاد اختلاف و تضعیف مسلمانان استفاده از گروه‌های تکفیری است که این ها ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی است؛ دشمنان این فرقه‌ها را ساخته‌اند تا از اسلام علیه اسلام استفاده کند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که گروه‌های تکفیری همانند تروریست‌های داعشی غیر از خودشان کسی را مسلمانان نمی‌دانند، بیان داشت: این افراد خون، جان، مال و نامؤس افراد را مباح می‌دانند.

وی تصریح کرد: وجود این گروهک‌های تروریستی سبب شده تا مسلمانان به جای مبارزه با استکبار در درون خود گرفتار اختلافات و درگیری‌های شوند که این خود سبب تضعیف اسلام و مسلمانان می‌شود؛ همچنین سبب تقویت صهیونیست‌های کینه توز و نفس کشیدن راحت آنها می‌شود، به گونه‌ای که اکنون به مسجد الاقصی حمله کرده‌اند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امروز تمام مسلمانان باید نسبت به قدس و مسجد الاقصی حساسیت داشته باشند؛ از دیگر اهداف تشکیل گروه‌های تروریستی و تکفیری بی اثر و لوس کردن بیداری اسلامی است.

۱۳۹۳/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...