نسخه چاپی

لاریجانی: دولت حق بررسی مجدد بودجه را ندارد

كسی حق ندارد در دولت قانون بودجه را بررسی كند . همان طور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند قانون بودجه فصل الخطاب است. كسی حق بررسی ندارد و تنها روش اجرا را می توانند بررسی كنند.

رئیس مجلس در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم دولت برای بررسی مجدد قانون بودجه 91 مصوب مجلس پیش از اجرا و احتمال اعمال تغییر در آن گفت: کسی حق ندارد در دولت، قانون بودجه را بررسی کند همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند قانون بودجه فصل الخطاب است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه در بررسی موضوع وضعیت اقتصادی کشور با حضور وزیران اقتصاد و صنعت و معدن و تجارت همچنین رئیس کل بانک مرکزی طی سخنانی به آخرین نقض قانون از سوی دولت اشاره کرد و گفت: آخرین نقد قانون از طرف دولت، درباره بودجه است .

وی گفت: وقتی قانون بودجه از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد پس از تاخیر چند روزه با نامه ای ابلاغ شد و در اختیار مسئولان گذاشته شد که در آنجا قید شد بندهایی از قانون بودجه با قانون اساسی ناسازگار است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: در حالی که همه می دانیم طبق قانون اساسی رئیس جمهور چنین حقی ندارد و تشخیص اینکه مصوبه مجلس با قانون اساسی سازگار است یا نه با شورای نگهبان است.

وی گف: نتیجه آن این می شود که برخی مسئولان گفتند ما لایحه بودجه را در کارگروه تحول اقتصادی بررسی می کنیم.

اشاره توکلی به اظهارنظر فرزین درباره نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها مصوب بودجه 91 است .

پس از این گفته توکلی ، علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: کسی حق ندارد در دولت قانون بودجه را بررسی کند . همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند قانون بودجه فصل الخطاب است. کسی حق بررسی ندارد و تنها روش اجرا را می توانند بررسی کنند.

توکلی خطاب به لاریجانی گفت: جناب رئیس مطلع باشید که متاسفانه مسئولان اجرایی با صراحت گفتند که موضوع هدفمندی یارانه ها در کارگروه تحول اقتصادی بررسی می کنیم.

وی قانون شکنی دیگر دولت را تغییرات صورت گرفته اخیر در هیئت امنای صندوق توسعه ملی عنوان کرد و آن را قانون شکنی عجیب و غریب و بسیار خطرناک خواند.

۱۳۹۱/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...