نسخه چاپی

صدها تن مقابل سفارت آمریكا در لندن تجمع كردند

شبكه خبری بی‌.بی‌.سی امروز (پنج‌شنبه) گزارش داد، صدها تن در مقابل سفارت آمریكا در لندن تجمع و حكم هیات منصفه دادگاه فرگوسن و تبرئه افسر پلیس سفیدپوست آمریكایی كه مایكل براون، نوجوان آفریقایی – آمریكایی را به قتل رساند، محكوم كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،به نقل از این شبکه خبری، این کمپین اعتراضی توسط گروه "ایستادگی در برابر نژادپرستی و انقلابیون سیاهپوست لندن" سازماندهی شده است.

گروه ایستادگی در برابر نژادپرستی در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت رسمی خود منتشر کرده، گفت: این کمپین اعتراضی قصد دارد تا اعتراضاتی را نسبت به تبرئه دارن ویلسون، افسر پلیس آمریکایی که توسط هیات منصفه‌ای در فرگوسن صادر شده به راه اندازد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این تصمیم هیات منصفه آمریکا درست همان روزی صادر شد که رویداد مشابهی در کلولند رخ داد. در آنجا یک افسر پلیس تمیر رایس، نوجوان 12 ساله آفریقایی – آمریکایی را که یک اسلحه پلاستیکی حمل می‌کرد به ضرب گلوله از پای درآورد.

حکم این دادگاه برای تبرئه ویلسون در رابطه با تیراندازی 9 اوت سال جاری میلادی به مایکل براون منجر به موجی از اعتراضات در سراسر آمریکا شده و مسائل تبعیض نژادی و اقدامات خصمانه پلیس را در داخل سیستم اجرای قانون آمریکا به‌وجود آورده است.

این اعتراضات در 38 ایالت آمریکا از جمله واشنگتن و بیش از 170 شهر دیگر آمریکا در روز سه‌شنبه برگزار شد.

۱۳۹۳/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...