نسخه چاپی

آیت‌الله علم‌الهدی: حصر خانگی سران فتنه بزرگ‌ترین ارفاق به آن‌ها ‌است

امام جمعه مشهدمقدس گفت: حكم دادستانی مبنی بر حصر خانگی سران فتنه بهترین عملكرد و بزرگ‌ترین ارفاق برای آن‌ها ‌است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در جلسه تفسیر قرآن هفتگی خود که در مهدیه مشهد برگزار شد، پیرامون برخی ابهامات در دفاع از سران فتنه و اعتراض به حصر آنان، با تاکید بر این مطلب که "برخورد با ولی‌فقیه، رویارویی با پیغمبر است" اظهار داشت: ما امروز گرفتار دو مسئله هستیم، دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند به این انقلاب ضربه بزنند و تا این ستون خیمه‌ روی پا ایستاده نمی‌توانند به نظام آسیبی وارد کنند.

وی افزود: دشمن می‌داند اگر بخواهد با ولایت برخورد و رویارویی داشته باشد، بیشتر قوی می‌شود پس راه ضربه‌زدن به این ستون را در جریان‌های داخلی دیده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی جریان‌های فرصت‌طلبی در داخل هستند که بستر لائیک را دیدند و برای رسیدن به قدرت از این راه استفاده می‌کند. آنان با این انگیزه وارد می‌شوند و درصدد برخورد و رویارویی با ولایت برمی‌آیند تا جریان لائیک را به استخدام خود دربیاورند؛ دشمن نیز درصدد این بوده که رویارویی را در داخل قرار دهد.این‌که در هر مقطع و مناسبتی در مقابل جریان ولایت قرار بگیرند به امیدی که آنان به دنبال این‌ها راه بیفتند و به این منظور که دنباله‌رویی در جامعه داشته باشد، خود را در مقابل ولایت قرار می‌دهند. جریان دشمنی که می‌خواهد ستون خیمه نظام را هدف قرار دهد و این جریان فرصت‌طلب، ضامن اجرای طرح‌هایی شدند که دشمن می‌خواست اجرا کنند.

وی ادامه داد: شاهد زنده این موضوع، فتنه ۸۸ بود که رویارویی با ولایت پیدا کردند، بلافاصله رگه آنان به خارج وصل شد، آنان را حمایت کرد و بعد فتنه ۸۸ به وجود آمد.

امام جمعه مشهدمقدس به لزوم بازخوانی فتنه ۸۸ پرداخت و گفت: دشمن در تلاش است از هر موقعیتی برای به عرصه آوردن جریان لائیک استفاده کند درحالی‌که در میان حرکت‌های میلیونی مردم وفادار جامعه، حضور آنان بسیار ناچیز است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که قصد نداریم اشخاصی را مطرح کنیم چراکه برخی می‌خواهند با مطرح کردن این حرف‌ها خود را مطرح کنند، افزود: درباره فتنه ۸۸ اسناد و مدارکی موجود دارد که دستگاه‌های قضایی و اجرایی ما در دست دارند، اما ما بازخوانی جریان ۸۸ را به‌صورت اجمال داریم که ببینیم چه رخ‌داده است.

وی تاکید کرد: موسوی از سران فتنه پیش از کاندیداشدن، استراتژی خود را مطرح کرد که با اردوکشی خیابانی، برخورد با رهبری است. وی مصاحبه‌ای با "روزنامه لوموند" انجام داد و در مورد کارهایی که رئیس‌جمهور باید انجام دهد مسائلی را مطرح کرد. وی گفت: رهبر قدرتش در اصل ۱۱۰ قانون اساسی محدود است و اگر رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور مقتدری باشد، مردم را به خیابان می‌کشاند و رهبر را در موقعیت خود محدود می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که سران فتنه در سال ۸۸ به دنبال آن بودند و تحت عنوان ابطال آرای انتخابات مطرح کردند، زیاده‌خواهی در حقوق بود.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: خود این آقا بالای وانت رفت و راهپیمایی را هدایت می‌کرد، در این راهپیمایی که مجوز قانونی نداشتند با یک درگیری مواجه شد، عوامل فتنه از میان مردم به‌طرف یک پایگاه بسیج تیراندازی کردند و تعدادی بسیجی کشته شدند، تعدادی هم از بالای پشت‌بام برای دفاع از خود تیراندازی کردند، تعدادی نیز در این جریان کشته شدند. این‌ها مقتول‌اند و باید به قاتل این ماجرا رسیدگی شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این که در هر قتلی یک مباشر قتل و یک سبب قتل وجود دارد که اگر هر دو مشخص باشند، محاکمه می‌شوند و اگر یکی از این دو مشخص نباشد دیگری محاکمه می شود، خاطرنشان کرد: در جریان راهپیمایی روز بعد از انتخابات ۸۸، حدود ۲۳ نفر کشته شدند. در این قضیه مباشر قتل مشخص نیست، اما سبب قتل مشخص بوده و در واقع همان کسی است که بیانیه جهت برگزاری راهپیمایی غیرقانونی داده است.

وی تصریح کرد: اینکه کیفر مدنظر برای این مجرمین چه باشد، برعهده قاضی است و ما قضاوت نمی‌کنیم. اما آن‌چه مشخص بوده این است که سبب قتل باید محاکمه شود اما با این حال این افراد به اردوکشی خیابانی ادامه دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما به قبل از فتنه و ارتباط این افراد با دستگاه‌های خارجی کاری نداریم. بعد از آن که دستگاه‌های خارجی در رسانه‌های بیگانه، فیس‌بوک، توئیتر وغیره اعلام راهپیمایی می‌کردند، بالاترین مدرک برای اثبات نقش بیگانگان در این جریانات است.

وی تأکید کرد: جرم این متهمین را باید قاضی تعیین کند، اما آن‌ها متهم به تضییع حقوق مردم هستند. دادستان کشور به عنوان مدعی العموم این حق را قانوناً دارد که وقتی دلایلی بر اتهام به شخصی وارد است، او را بازداشت کند. در این زمینه هیچ قانونی مدت بازداشت را مشخص نکرده و تا زمانی که مصلحت اقتضا کند، بازداشت ادامه دارد.

امام جمعه مشهد مقدس، با بیان این که حکم دادستانی مبنی بر حصر خانگی سران فتنه بهترین عملکرد و بزرگ ترین ارفاق برای آن‌ها بوده است، گفت: طبیعتاً به جریان افتادن این پرونده مدعیان را راضی نمی‌کند و عوارضی دارد. از آنجا که دادستان مسئول امنیت در کشور است، امنیت سیاسی کشور اقتضا می‌کند این حکم ادامه یابد و کسانی که از این حکم ابراز نارضایتی می‌کنند، از همان تفکر به این‌جا رسیده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که متأسفانه هر سیاستمداری که دچار انحراف می‌شود، تلاش می‌کند بستر لائیک جامعه را به دنبال خود راه بیندازد، ابراز داشت: ما قائل نیستیم ولی‌فقیه معصوم است اگر معصوم نباشد، حکیم است، وقتی می‌خواهد در موضوعی حکم کند و نظر دهد، مشورت‌های لازم را انجام می‌دهد و این‌طور نیست که در نظر شخصی خود موضوع را بیان کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در زمان حیات امام (ره)، چه کسی در فروردین سال ۶۸ احتمال می‌داد رهبر آینده نظام، مقام معظم رهبری باشد؟ یکدست غیبی پشت قضیه است، اوست که پرچم را به دست هرکه بخواهد می‌دهد.

امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: اگر همه عقاید و دین خود را کنار بگذاریم، رهبری یک عنصر نخبه سیاسی، اجتماعی و فکری است، وقتی ایشان می‌خواهد برای امت یک تصمیم بگیرد، بر مبنای علاقه شخصی تصمیم می‌گیرد یا ده‌ها اسناد و مدارک را زیر و رو می‌کند؟ این‌که من تحقیق نکردم و نظرم خلاف حرف رهبری است، بیایم و بگویم "رهبری که معصوم نیست؟"

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قالب فقها معتقدند که ابصر بودن مقدم بر اعلم بودن است. اولویت با آن خصوصیتی است که با جان و اموال مسلمین مرتبط است و این امر مسئله بصیرت او است.

وی افزود: خبرگان هم ولو مجتهد هستند، ولایتی که رهبر بر تمام جامعه دارد، بر فرد خبره نیز دارد؛ نظارت بر عملکرد نیست، نظارت بر بقای شرایط است، یعنی اگر در این رهبر، شرایط سقوط کرد من بیعتم را از این رهبر برداشتم؛ خبرگان ناظر بر عمل و کارکرد رهبری نیستند، بلکه مولا علیه هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: افرادی که این مسائل را مطرح می‌کنند، فقه بلد نیستند و مبانی فقهی نمی‌دانند؛ مبانی لیبرال دموکراسی یک‌چیز است و مبانی اسلامی یک‌چیز. ما دین‌ داریم و بر اساس لیبرال‌دموکراسی نمی‌تواند دین را پیش برد.

امام جمعه مشهدمقدس در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: در آن روزی که برای رهبریِ مقام معظم رهبری رأی دادند، ۶۸ درصد اعضا رأی دادند اما در آخرین ارزیابی، صد‌درصد خبرگان رهبری بر این موضوع تأکید داشتند.

وی تصریح کرد: این‌که یک آدم هرچه به دهنش بیاید، بگوید، کفر نعمت است، آزادی بیان در کشور اصولی دارد و باید رعایت شود ولی شما به‌عنوان یک متدین و معتقد به امام زمان (عج) نمی‌توانید کنار بایستید و آنان حرف‌های خود را بزند و بروند. با حفظ شرایط آزادی بیان، حفظ عدم تحکم و برخوردهای نامناسب باید موضع ما پای رهبری، سینه‌چاک ایستادن باشد و ایجاد و پیدایش این فضاها به هر نحوی باید در دفاع از رهبری صورت گیرد.

۱۳۹۳/۹/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...