نسخه چاپی

عضو كمیسیون انرژی در گفتگو با نما:

وزارت نفت در نشست اپك نفش فعالی داشته باشد

عکس خبري -حداقل وزارت نفت در نشست اپک نفش فعالي داشته باشد

سید مهدی موسوی نژاد گفت:به هر جهت اگر وزارت نفت دیپلماسی فعالی داشته باشد ، می تواند نتایج خوبی را به دست بیاورد .

سید مهدی موسوی نژاد عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با نشست اضطراری اپک در وین گفت: به هر جهت نشست اعضای اپک و کشورهای تولید کننده نفت می تواند تاثیر زیادی در قیمت نفت دارد . به هر جهت اگر وزارت نفت دیپلماسی فعالی داشته باشد ، می تواند نتایج خوبی را به دست بیاورد .
وی افزود: البته پیشنهاد ایران برای کاهش تولید نفت در این نشست مطرح خواهد شد باید دید که نتیجه این نشست چگونه خواهد بود . البته اگر قیمت نفت افزایش نیابد بالطبع به ضرر اقتصاد و کشور خواهد بود .
موسوی نژاد با اشاره به سناریوی پشت پرده کاهش قیمت نفت ادامه داد: به نظر می رسد با توجه سناریوی پشت پرده کاهش قیمت نفت و نقش آمریکا و عربستان در میان ، اگر این موضوع تداوم پیدا کند ؛ قریب به دومیلیارد دلار ما مشکل تامین بودجه در امسال پیدا خواهیم کرد. همچنین در سه ماه اول سال آینده با توجه وصول درآمدها در تامین بودجه مشکل جدی داریم . به هر جهت بودجه ای که بر اساس صد دلار بسته شده بود این الزام را می آورد که بودجه سال آینده را به زیر هشتاد دلار بسته شود.
نماینده مردم دشتستان در ادامه خاطر نشان کرد : کشورهای عضو اپک در قیمت نفت تعیین کننده هستند ؛ و ماهیت این سازمان بر این اساس بوده است . تا کنون هم به دلیل برخی بی تدبیری و لجاجت برخی از کشورهای تاثیرگذار باعث کاهش قیمت نفت شده است، امیدواریم بعد از برگزاری این نشست قیمت نفت افزایش یابد .
قابل توجه است که قیمت نفت در این چنده ماه اخیر رشد نزولی داشته است و تاکنون شاهد کاهش 30 درصد قیمت این طلای سیاه را در بازار جهانی بوده ایم که در طی این سالها بی سابقه بوده است.

۱۳۹۳/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...