نسخه چاپی

افت 6 دلاری قیمت نفت با تصمیم جدید اوپك

به دنبال تصمیم اوپك برای حفظ سقف تولید خود قیمت جهانی نفت ۶ دلار كاهش یافت و به ۷۲ دلار و ۸ سنت در هر بشكه رسید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، به دنبال تصمیم اوپک برای حفظ سقف تولید خود قیمت جهانی نفت ۶ دلار کاهش یافت و به ۷۲ دلار و ۸ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش بلومبرگ، در حالی که اوپک پس از عدم اعمال تغییر در سقف تولید خود، به استقبال یک جنگ قیمت با تولید کنندگان نفت شیل در آمریکا رفته است، قیمت نفت در مسیر ثبت بزرگترین کاهش قیمت هفتگی خود از می 2011 تاکنون قرار گرفته است.

در پی تصمیم اوپک برای حفظ سقف تولید خود در سطح 30 میلیون بشکه در روز قیمت جهانی نفت 6 دلار کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات روز جمعه به 72 دلار و 8 سنت در هر بشکه رسید. سقوط 6 دلاری قیمت نفت بیشترین سقوط قیمت نفت در یک روز از سال 2011 به این سو است.

هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز در روز جمعه در برابر 68 دلار و 59 دلار معامله می شود.

قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در این هفته 10 درصد کاهش داشته است. علی النعیمی، وزیر نفت عربستان دیروز پس از اتمام نشست اوپک در وین به خبرنگاران گفت، اوپک میزان تولید خود را در حد 30 میلیون بشکه در روز حفظ خواهد کرد. به گفته لئونید فدون، معاون شرکت او ای آو لوک اویل روسیه، اتخاذ این خط مشی از سوی اوپک خرد شدن صنعت تولید نفت شیل آمریکا را تضمین خواهند کرد.

قیمت نفت در طی ماه های اخیر به شدت کاهش یافته است که یکی از دلایل آن رسیدن میزان تولید نفت آمریکا به بالاترین رقم در 3 ده اخیر و تضعیف تقاضای جهانی بوده است. عبدالله البدری، دبیرکل اوپک نیز گفت، اوپک خواهان قیمتی عادلانه است و «در حال ارسال هیچ سیگنالی به هیچ کس نیست.» اوپک که 40 درصد نفت مورد نیاز جهان را تامین می کند، روز 5 ژوئن مجددا در وین تشکیل جلسه خواهد داد.

مارک کینان، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «به دنیای جدید بازار نفت خوش آمدید...اوپک از نقش خود در تعادل بخشی به بازار صرف نظر کرد. اگر آنها تولید را کاهش می دادند و قیمت ها بالا می رفت، آنموقع سهم خود از بازار را از دست می دادند. در آن صورت آنها از تولید نفت شیل در آمریکا بیشتر حمایت می کردند. اکنون آنها درد کوتاه مدت را برای به دست آوردن منافع بلند مدت تحمل می کنند.»

۱۳۹۳/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...