نسخه چاپی

كاهش داروهای كمیاب از ۳۰۰ قلم به ۳۰ قلم

وزیر بهداشت با اشاره به اینكه میزان داروهای كمیاب به ۳۰ قلم كاهش پیدا كرده است، گفت: تا دهه فجر شاهد بهره‌برداری از ۲ هزار خانه بهداشت خواهیم بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه امروز تهران اظهار داشت: ما از اینکه در دولت یازدهم سلامت جزو اولویت‌های اصلی قرار گرفته است بسیار خوشحالیم.

وی با اشاره به کمک مجلس و دولت برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان گفت:‌ خوشبختانه امروز پیشرفت‌های زیادی در روستاها، شهرها و کلان‌شهرها در سطح آموزش عالی و کاهش وابستگی به دارو و تجهیزات پزشکی صورت گرفته اما همچنان مشکلات وجود دارد و باید به تدریج آنها را برطرف کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در ابتدای شروع کار دولت یازدهم با کمبود داور به ویژه برای بیماران صعب‌العلاج مواجه بودیم گفت:‌ در همان ابتدا دولت با اختصاص 2هزار میلیارد تومان بخشی از مشکلات را برطرف کرد و از 300قلم داروی کمیاب امروز کمتر از 30 قلم دارو کمیاب شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه کشورهای غربی ادعا می‌کردند در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تحریمی صورت نگرفته است، گفت: تمامی این حرف‌ها دروغ بود چرا که در مبادی که باید پول وارد می‌شد مشکل ایجاد کردند اما امروز در همه نقاط کشور دارو وجود دارد و خوشبختانه کمیابی دارو کاهش و پوشش بیمه‌ای افزایش پیدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه مسیر حمایتی دولت و مجلس در برخی بیماران خاص و صعب‌العلاج باید بیشتر شود، گفت:‌ توجه به تولید داخلی محور اصلی فعالیت دولت است و امروز بیش از 95درصد تولیداتی داخلی شده البته باید به کیفیت آن بیش از گذشته توجه شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: برای اولین بار در طول تاریخ همه ایرانیان بیمه شدند و همانطور که رئیس‌جمهور پیش از انتخابات قول داده بود این اتفاق افتاد و امروز بیش از 7میلیون نفر بیمه سلامت هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه برای اولین بار بعد از سال‌ها مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها در روستاها توزیع شد، گفت:‌ امیدواریم واکسن‌های جدید نیز به بسته سلامت اضافه شود.

وی ادامه داد: همچنین تا دهه فجر 2 هزار خانه بهداشت آماده بهره‌برداری است ضمن اینکه تا کنون 5هزار پزشک به مناطق محروم اعزام شده‌اند.

۱۳۹۳/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...