نسخه چاپی

هجوم به فروشگاه های انگلیس در جمعه سیاه

در پی هجوم خریداران به فروشگاه های انگلیس در روز موسوم به جمعه سیاه، صدها نفر به جان هم افتادند، شماری از افراد زخمی و شماری نیز بازداشت شدند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر از لندن، جمعه سیاه، روز پس از روز شکرگزاری در آمریکاست که همزمان با چهارمین پنج شنبه ماه نوامبر است. این روز به عنوان آغاز خریدهای کریسمس در آمریکا مشهور شده است و در سالیان اخیر، فروشگاه ها همزمان با جمعه سیاه، کالاهای خود را با تخفیف ویژه عرضه می کنند. این سنت به تدریج به دیگر کشورها نیز راه یافته و از دو سال پیش، تولید کنندگان انگلیسی نیز فروش تخفیف دار کالاهای ویژه سال نو میلادی را در این روز آغاز می کنند. در پی هجوم خریداران به فروشگاه ها در شهر منچستر انگلیس و درگیری میان مردم، پلیس منچستر 3 نفر را بازداشت کرد. شماری از خریداران انگلیسی امروز زیر دست و پای دیگران ماندند، با یکدیگر زد و خورد کردند، کالاهای سنگین همچون تلویزیون بر سرشان افتاد و آسیب دیدند در حالی که به نوشته دیلی میل، شماری از کالاها مثلا تلویزیون ها در شماری از فروشگاه های زنجیره ای همچون تسکو، فقط 60 پوند کمتر از بهای اصلی به فروش رسیدند.

به گزارش رسانه های انگلیسی، همزمان با روز جمعه سیاه، پایگاه های فروش اینترنتی شماری از فروشگاه های زنجیره ای انگلیس همچون تسکو (Tesco)، آرگوز (Argos)، کاریز (Currys) و بوتس (Boots )، در پی هجوم مجازی خریداران، از کار افتاد. شماری از فروشگاه ها که در ساعات اولیه امروز شروع به کارکردن، پس از درگیری میان خریداران، بلافاصله بسته شد اما شماری از مردم حاضر نشدند فروشگاه را ترک کنند. پلیس انگلیس اعلام کرد در شهرهای لندن، منچستر، کاردیف، دندی و گلاسگو، گزارش هایی از بی نظمی و درگیری در فروشگاه ها گزارش شده است.


روز شکرگزاری یا روز سپاسگزاری، تعطیلی ملی در آمریکا و کاناداست و در این روز مردم به شکرانه برداشت محصولات، مراسم جشن و سپاس برگزار می‌کنند. در آمریکا روز شکرگزاری در چهارمین پنج شنبه ماه نوامبر و در کانادا در دومین دوشنبه ماه اکتبر است. جشن شکرگزاری ریشه در اعتقادات مذهبی و فرهنگی مردم دارد. تقریبا در هر منطقه از جهان و در میان هر قومی و دینی، جشن و شکرگزاری‌ای بعد از برداشت محصولات برگزار می‌شود اما ریشه روز شکر‌گزاری را به منطقه بین‌النهرین نسبت می‌دهند.

۱۳۹۳/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...