نسخه چاپی

واكنش اخوان المسلمین به تبرئه مبارك

جنبش اخوان المسلمین به حكم تبرئه رئیس جمهوری اسبق مصر و وزیر كشور وی واكنش نشان داد.

به گزارش نما، پایگاه اخوان آنلاین که نقطه نظرات اخوان المسلمین را بیان می کند در واکنش به حکم تبرئه حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر نوشت: دستگاه قضایی کودتاگران انقلاب 25 ژانویه 2011 را نابود کرد و احکام سیاسی در تبرئه جنایتکاران، دزدان و قاتلان انقلابیون صادر کرد.در راس کسانی که تبرئه شده اند مبارک مخلوع و ایادی وی حبیب العادی و باندی وی قرار دارند.

بر اساس حکم دادگاه جنایی قاهره، حسنی مبارک دیکتاتور مصر در پرونده کشتار انقلابیون و نیز صدور گاز به اسرائیل تبرئه شد. بر اساس این حکم دو پسرش نیز در پرونده فساد تبرئه شدند.

بر اساس این حکم، حبیب العادلی وزیر کشور حسنی مبارک و دو معاونش در پرونده قتل تظاهرات کنندگان تبرئه شدند. بر اساس حکم دادگاه،حسین سالم بازرگان مصری در خصوص جرایم مربوط به فساد مالی، سوء استفاده از منصب برای اختلاس و حیف و میل بیت المال و نیز صادرات گاز ارزان قیمت به رژیم صهیونیستی به طور غیابی تبرئه شد.

مبارک، علاء و جمال و حبیب العادلی به همراه 6 نفر از معاونان العادلی متهم به کشتار 239 نفر و زخمی شدن 1588 نفر در اوایل انقلاب 25 ژانویه که به سقوط دیکتاتور انجامید، بودند.به گفته رئیس دادگاه، برای صدور حکم از شهادت 19 شاهد اصلی در این پرونده استفاده شده است.

۱۳۹۳/۹/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...