نسخه چاپی

این بار هتك حیثیت اینترنتی!

رییس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فردی كه در یكی از شبكه‌های اجتماعی مجازی اقدام به هتك حیثیت یك شهروند كرده بود، توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین ، سرهنگ مرتضوي گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي ناشناس در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي مجازي با ايجاد پروفايلي با نام و مشخصات وي و درج تصاوير و مطالب خصوصي او، موجب آبروريزي و هتك حيثيت وي شده است، موضوع به صورت ويژه در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوي افزود: با بررسي و جمع‌آوري مدارك و مستندات لازم و تحقيق و اقدامات تخصصي در فضاي مجازي، متهم شناسايي و دستگير شد.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان تصريح كرد: متهم در مواجهه با مدارك و مستندات پليس، چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشت و انگيزه و دليل ارتكاب عمل مجرمانه خود را خصومت شخصي عنوان كرد.

سرهنگ مرتضوي به شهروندان تاكيد كرد: در ورود به فضاهاي مجازي بي مهابا عمل نكنيد و در گفتگوهاي اينترنتي با افرادي كه آنها را نمي‌شناسيد، ارتباط برقرار نكنيد؛ همچنين در نگهداري عكس ها و اطلاعات محرمانه خود نهايت دقت و تلاش را داشته و آنها را روي تلفن همراه، لپ تاب، فلش مموري و ديگر وسايل قابل حمل ذخيره نكنيد.

وي تصريح كرد: فيلم ها و اطلاعات شخصي را رمزگذاري كنيد و به هيچ وجه عكس ها و فيلم‌هاي شخصي و خانوادگي خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد.

۱۳۹۳/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...