نسخه چاپی

نویسنده خبر داد؛

نگارش «مثل خمینی»، خاطرات علما از رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام و المسلمین شیرازی از اتمام نگارش خاطرات شخصیت‌های سیاسی و علمای اسلام از رهبر معظم انقلاب در كتاب «مثل خمینی» تا پایان سال خبر داد.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی، نویسنده کتاب «مثل خمینی»، از اتمام نگارش این اثر تا پایان سال خبر داد و گفت: این اثر به ارائه خاطرات علما و شخصیت‌های سیاسی از رهبر معظم انقلاب می‌پردازد. در این کتاب سعی شده تا از زاویه نگاه دیگران، سبک زندگی رهبر انقلاب در وجوه مختلف بیان شود.

وی ادامه داد: «مثل خمینی» در واقع ادامه «پرتوی از خورشید»، گزیده‌ای از خاطرات رهبر معظم انقلاب، است که چندی پیش منتشر شده بود. اساس و مبنای کتاب بر خاطراتی است که از دیگران در مورد ایشان نقل شده است. خاطرات این کتاب جامع‌تر بوده و به‌شکل موضوع‌بندی دسته‌بندی و تدوین شده است. خاطرات کتاب طی چند سال گذشته جمع‌آوری و تدوین شده است. به‌صورت معمول در انتهای تمامی کتاب‌هایی که در قالب خاطرات نوشته شده‌اند، عکس‌هایی نیز ارائه می‌شود تا مستند بودن سخن راویان را اثبات کند و به‌ نوعی جزء اسناد به شمار می‌آیند. برای تصاویر این کتاب باید بگویم که هنوز به‌صورت مشخص برای تعداد آنها تصمیم‌گیری نشده است، اما بنا داریم که تعدادی از تصاویر جدید از زندگی ایشان نیز در انتهای کتاب ارائه کنیم.

این نویسنده یادآور شد: بارها در مورد شیوه زندگی رهبر معظم انقلاب سخن رفته است. در این اثر وجوه مختلف زندگی ایشان اعم از سیاسی، فرهنگی و... از زبان افراد مختلف بیان می‌شود. این خاطرات جمع‌آوری و تدوین شده و قرار است بعد از بازبینی نهایی یا توسط انتشارات سوره مهر و یا انتشارات انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب شود.

وی همچنین در پایان از انتشار مجموعه «فرهنگ فرهیختگان» در سه جلد خبر داد و گفت: این مجموعه در واقع کتاب لغتی است که دو جلد آن به ارائه تعاریف از واژگان و یک جلد به اعلام می‌پردازد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شیرازی پیش از این کتاب «پرتوی از خورشید» را بر مبنای ارائه خاطراتی از زندگی و شخصیت رهبر معظم انقلاب تدوین و منتشر کرده بود. در این اثر خاطرات بر اساس موضوعات مختلف نوشته و ذکر شده بود. این نوشتار در 16 بخش، به معرفی الگوهای اخلاقی و رفتاری رهبر معظم انقلاب پرداخته است. عناوین این بخش‌ها از این قرارند: علم و آگاهی، لیاقت و شایستگی، ساده‌زیستی، معنویت و عرفان، تواضع، توجه به خانواده‌های شهدا، رابطه با مردم و جوانان، دقت‌ها و ظرافت‌ها، مبارزه و شجاعت، جنگ و جهاد، بی‌توجهی به دنیا، رعایت بیت‌المال، تدبیر، امر به معروف و نهی از منکر، نظم و انضباط و ورزش.

در بخشی از کتاب به نقل از آیت‌الله مصباح یزدی آمده است: «هوش و فراست فوق العاده مقام معظم رهبری، از دوران کودکی زبانزد خاص و عام بود. ایشان از همان روزهای نخست زندگی، در مقاطع مختلف تحصیلی، امتیازاتی داشتند که آثار آن را امروز در تصمیم ها و تدبیرهای معظم له به عیان می‌بینیم.

ایشان از همان روزها علاقه شدیدی به تحصیل داشتند به طوری که با گذشت زمانی کوتاه بین استادان خود موقعیت خاصی پیدا کردند و مورد توجه و حمایت آنان قرار گرفتند. یکی از استادهای ایشان ـ درحوزه علمیه قم ـ آیت الله حائری یزدی رضوان الله تعالی علیه بود که مهر و لطف وی به مقام معظم رهبری در آن روزها برای همگان روشن بود.

بعضی وقت‌ها آیت الله حائری ساعت‌ها وقت خود را صرف پاسخ دادن به سؤالات مقام معظم رهبری و بحث و گفت‌وگو با ایشان می‌نمودند. گاه قبل از درس عمومی استاد، بحث علمی - در جلسه‌ای خصوصی - به درازا می‌کشید که از ساعت شروع کلاس می‌گذشت و آیت‌الله حائری یزدی، هوش و استعداد فوق‌العاده ایشان را عذری برای تأخیر قرار می‌دادند.

همه اینها عواملی بودند که نبوغ فکری و علمی مقام معظم رهبری را نهان کردند و ایشان قبل از اینکه به بیست سالگی برسند، به مقام بالایی از علم و فقاهت رسیدند و در آغاز جوانی درجه اجتهاد را دریافت نمودند.»

۱۳۹۳/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...