نسخه چاپی

محبوبترین نام در بریتانیا

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد با افزایش اقبال از نام‌های اسلامی در بریتانیا، اكنون «محمد» محبوبترین نام پسرانه در انگلیس، ولز، ایرلند شمالی و اسكاتلند به شمار می‌آید.

به گزارش نما به نقل از فارس، بررسی‌های صورت‌گرفته در بریتانیا نشان می‌دهد «محمد» اکنون به محبوبترین نام پسرانه در این کشور تبدیل شده است.

بنا بر گزارش شبکه اسکای‌نیوز، اطلاعاتی که موسسه موسوم به «مرکز کودک» بریتانیا روز یکشنبه منتشر کرد، نشان می‌دهد «محمد» در فهرست سال 2014 نام‌های محبوب انگلستان در مقایسه با سال گذشته 27 پله ارتقا رتبه پیدا کرده و حالا در جایگاه اول محبوبترین اسامی پسران در این کشور قرار گرفته است.

در سال‌های اخیر اقبال عمومی از اسامی اسلامی و عربی افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است. نام محمد سال گذشته نیز ارتقا جایگاه زیادی در فهرست سالیانه داشت.

بریتانیا یکی از بزرگترین جوامع مسلمان در اروپا را دارد. با وجود آنکه مسلمانان با جمعیت حدود 3 میلیون نفری در بریتانیا قریب به 5درصد ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بزرگترین اقلیت مذهبی انگلستان با تبعض شدید مواجه است.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت روز یکشنبه نوشت، مسلمانان انگلیس اقلیتی هستند که بیشترین تبعیض شغلی در این کشور متوجه این گروه است.

شانس شغل یابی برای مردان مسلمان انگلیس 76 درصد از بقیه مردان انگلیس کمتر است؛ هم‌چنین زنان مسلمان انگلیسی 65 درصد در مقایسه با دیگر زنان انگلیسی شانس کمتری برای اشتغال دارند

۱۳۹۳/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...