نسخه چاپی

پیشنهاد شین آبادی ها برای نامگذاری «روز استاندارد سازی مدارس»

عکس خبري -پيشنهاد شين آبادي ها براي نامگذاري «روز استاندارد سازي مدارس»

وكیل دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آبادی گفت: این دانش‌آموزان پیشنهاد داده‌اند تا سالروز حادثه شین‌آباد به نام «روز استانداردسازی مدارس» نا‌م‌گذاری شود.

به گزارش نما، حسین احمدی‌نیاز وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: قرار است روز شنبه 15 آذر ماه که سالروز حادثه شین‌آباد است توسط دانش‌آموزان آسیب دیده در این حادثه به نام «روز استانداردسازی مدارس» نام‌گذاری شود.

وی افزود: به گفته رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، یک سوم مدارس باید تخریب و بازسازی شوند و دو سوم مدارس هم نیازمند مقاوم‌سازی هستند که نشان می‌دهد هر آن ممکن است در هر جای کشور برای بچه‌ها چنین اتفاقی رخ دهد.

احمدی‌نیاز با بیان اینکه تأمین مدارس سالم و ایمن طبق قانون و از منظر حقوقی به عهده دولت است، خاطرنشان کرد: دولت باید برای دانش‌آموزان مدارس سالم و ایمن بسازد و جزء تکالیف ذاتی این نهاد است.

وی افزود: برای اینکه تلنگری به دولت باشد پیشنهاد شد تا سالروز حادثه شین‌آباد به نام «روز استانداردسازی مدارس» نام‌گذاری شده و مراسمی برگزار شود و قرار بر این است که کودکان حادثه دیده شین‌آبادی در این برنامه حضور داشته باشند.

وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی ادامه داد: در این برنامه قرار است تا از کسانی که در 2 سال گذشته برای این دانش‌آموزان تلاش کردند تجلیل شود و بخاری‌های نفتی جمع‌آوری و مکانیزمی تعریف شود که این حوادث تکرار نشود.

احمدی‌نیاز با اشاره به این نکته که نام‌گذاری این روز به پیشنهاد دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آبادی است، تصریح کرد: امیدوارم این کار به استانداردسازی مدارس کمک کند و از این حوادث پیشگیری شود تا کودکان دیگر دچار چنین حادثه‌ای نشوند.

۱۳۹۳/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...