نسخه چاپی

دورنخست دیدارهای یورو2012چگونه گذشت؟

شب گذشته با انجام بازی تیم‌های اوكراین و سوئد، دور نخست از مرحله گروهی چهاردهمین دوره جام ملت‌های اروپا برگزار شد و به این ترتیب، همه تیم‌های حاضر در یك بازی به میدان رفتند. در شب دوم تیم ملی فوتبال دانمارك با پیروزی مقابل هلند، نخستین شگفتی جام را رقم زد و در شب گذشته، تیم اوكراین با درخشش شوچنكو از سد سوئد گذشت. در دوره‌هاى گذشته، میشل پلاتینى از فرانسه با به ثمر رساندن ۹ گل در صدر گلزنان قرار گرفته و تاكنون بازیكنى موفق به شكستن ركورد این بازیكن نشده است.

جمعه در آغاز چهاردهمين دوره جام ملت‌هاي اروپا، تیم یونان که در دیدار افتتاحیه یورو 2004 پرتغال میزبان را برده بود، این بار در دیدار افتتاحیه یورو 2012 لهستان میزبان را متوقف کرد.

به گزارش تابناک، تیم‌های لهستان و یونان دیدار مهیجی را برگزار کردند که به تساوی یک بر یک انجامید. دو کارت قرمز در این مسابقه داده شد و یونان هم یک پنالتی را از دست داد.

در دیگر بازی این گروه، تیم ملی فوتبال روسیه موفق شد با نتیجه پر گل چهار بر یک مقابل جمهوری چک به برتری برسد.

روسیه و جمهوری چک در دومین دیدار گروه A رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ در ورزشگاه ورکلاو به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در پایان نود دقیقه با پیروزی چهار بر یک روسیه به پایان رسید.

آلمان پرتغال را برد

در شب دوم تیم فوتبال آلمان، یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی یورو ۲۰۱۲ در نخستین دیدار خود مقابل پرتغال به پیروزی رسید. شاگردان یواخیم لوو در حضور ۳۴ هزار تماشاگر ورزشگاه لویو اوکراین موفق شدند به سختی و با نتیجه یک بر صفر از سد پرتغال بگذرند. تک گل این بازی را «ماریو گومز» که بازی ضعیفی پیش از گل انجام داده بود، در دقیقه ۷۳ روی ارسال «باستین شواین اشتایگر» به ثمر رساند.

دانمارک، هلند را شسکت داد

در دیگر بازی شب دوم تیم ملی فوتبال دانمارک با پیروزی مقابل هلند در رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ انتقام شکست در جام جهانی را گرفت.

توقف اسپانیا در مصاف بزرگان اروپا

اسپانیا و ایتالیا در نخستین دیدار خود در رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ به نتیجه تساوی رضایت دادند.

در نخستین دیدار شب سوم در گروه C رقابت‌های یورو ۲۰۱۲، دو تیم اسپانیا و ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه تلاش دو تیم در پایان نود دقیقه، تساوی یک بر یک بود.

دیدار دوم گروه سوم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا از ساعت ۲۳: ۱۵ در هوای بارانی ورزشگاه پوزنان لهستان به فضاوت کوئیپرس هلندی برگزار شد و کرواسی موفق شد با برتری سه بر یک برابر ایرلند، سه امتیازی شود و بالا‌تر از اسپانیا و ایتالیا در این گروه قرار بگیرد.

گل‌های این مسابقه را ماریو ماندزوکیچ (۳ و ۴۸) و جلاویچ (۴۳) برای کرواسی و لجر (۱۹) برای ایرلند به ثمر رساندند.

انگلیس و فرانسه به تساوی رسیدند

فرانسه و انگلیس در نخستین دیدار خود در رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ به نتیجه تساوی رضایت دادند.

دو تیم فرانسه و انگلیس در نخستین دیدار گروه D رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه تلاش دو تیم در پایان نود دقیقه، تساوی یک بر یک بود.

اوکراین با درخشش شوچنکو صدرنشین شد

تیم‌ ملی فوتبال اوکراین با پیروزی برابر سوئد، توانست عنوان صدرنشینی گروه چهار را از آن خود کند.

در آغاز نیمه دوم، حملات سوئد روی دروازه اوکراین نیز آغاز شد تا اینکه در دقیقه ۵۲ زلاتان ایبراهیموویچ روی پاس کیم کالستروم، توپ را از زیر دستان آندری پیاتوف، دروازه‌بان اوکراین به قعر دروازه فرستاد.

در دقیقه ۵۶ اوکراینی‌ها خیلی زود گل تساوی را وارد دروازه سوئد کردند. یارمولنکو با سانتری روی دروازه سوئد، آندری شوچنکو را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این مهاجم با تجربه با ضربه سر برای تیم کشورش گلزنی کند.

در دقیقه ۶۲ و روی ضربه کرنری که کونوپلیانکا روی دروازه سوئد فرستاد، شوچنکو بار دیگر برای تیمش با ضربه سر گلزنی کرد تا اوکراین دو بر یک پیش بیفتد.

مسابقات یورو جامی که در آن آلمان با سه جام، رکوردار است و تیم‌های اسپانیا و فرانسه، هر کدام با دو بار قهرمانی در تعقیب آن هستند.

هر یک از تیم‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق، چک، ایتالیا، هلند، دانمارک و یونان، شش جام دیگر را تا پیش از برگزاری اینجام به وی‌ترین افتخارات خود اضافه کرده‌اند.

آقاى گل‌هاى سیزده دوره جام ملت‌هاى اروپا

چهاردهمین دوره جام ملت‌هاى اروپا به میزبانى مشترک اوکراین و لهستان از عصر روز جمعه آغاز شد و شانزده تیم حاضر در این رقابت‌ها براى تعیین بر‌ترین تیم قاره سبز با هم رقابت مى کنند. در سیزده دوره گذشته این رقابت‌ها که از سال ۱۹۶۰ به بعد و هر چهار سال یک بار برگزار شده در نخستین دوره به میزبانى فرانسه جاست فون تین از کشور میزبان با به ثمر رساندن پنج گل عنوان آقاى گلى رقابت‌ها را از آن خود کرد.

در دومین دوره که در سال ۱۹۶۴در اسپانیا برگزار شد اوله مدسن از دانمارک با هفت گل بهترین گلزن رقابت‌ها شناخته شد و در سومین دوره به میزبانى ایتالیا دراگان دزاجیچ از یوگسلاوى سابق با سه گل آقاى گل شد.

در سال‌هاى ۱۹۷۲ تا ۲۰۰۸ نیز به ترتیب گرد مولر از آلمان با چهار گل، دیتر مولر از آلمان با چهار گل، کلاوزآلوفس از آلمان شرقى سابق با سه گل، میشل پلاتینى از فرانسه با ۹ گل، مارکو فان باستن از هلند با پنج گل، دنیس برکمپ از هلند، کارل هاینس رومنیگه از آلمان و هنریک لارسن از دانمارک هر کدام با سه گل، آلن شیرر از انگلستان با پنج گل، پاتریک کلایورت از هلند با پنج گل، میلا باروش از جمهورى چک با پنج گل وداوید ویا از اسپانیا با چهار گل عنوان بهترین گلزن رقابت‌ها را کسب کردند.

در دوره‌هاى گذشته میشل پلاتینى از فرانسه با به ثمر رساندن ۹ گل در صدر گلزنان قرار گرفته و تاکنون بازیکنى موفق به شکستن رکورد این بازیکن نشده است.

برنامه ادامه مسابقات یورو ۲۰۱۲

گروه بندى مسابقات

گروه A
لهستان، یونان، روسیه و جمهورى چک
گروهB
آلمان، هلند، پرتغال ودانمارک

گروهC
اسپانیا، ایتالیا، کرواسى و ایرلند جنوبى
گروهD
اوکراین، انگلیس، فرانسه و سوئد

برنامه کامل مسابقات

سه شنبه ۲۳ خرداد (۱۲ ژوئن)

گروهA
یونان ـ چک (۲۰ و۳۰) شهر ورسلاو
لهستان ـ روسیه (۲۳و ۱۵)، شهر ورشو
چهارشنبه ۲۴ خرداد (۱۳ ژوئن)

گروهB
دانمارک ـ پرتغال (۲۰ و۳۰)، شهر لوویو
هلند ـ آلمان (۲۳ و ۱۵) شهر خارکیف
پنجشنبه ۲۵ خرداد (۱۴ژوئن)

گروه C
ایتالیا ـ کرواسى ـ (۲۰ و۳۰)، شهر پوزنان
اسپانیا ـ ایرلند جنوبى (۲۳و ۱۵)، شهر گدانسک
جمعه ۲۶ خرداد (۱۵ ژوئن)
گروه D
اوکراین ـ فرانسه (۲۰ و۳۰)، شهر دونتسک
سوئد ـ انگلیس (۲۳ و۱۵)، شهر کیف
شنبه ۲۷ خرداد (۱۶ ژوئن)

گروهA
جمهورى چک ـ لهستان (۲۳ و۱۵)، شهر وروسلاو
یونان ـ روسیه (۲۳ و۱۵)، شهر ورشو
یکشنبه ۲۸ خرداد (۱۷ ژوئن)
گروهB
پرتغال ـ هلند (۲۳ و۱۵)، شهر خارکیف
دانمارک ـ آلمان (۲۳ و۱۵)، لوویو

دوشنبه ۲۹ خرداد (۱۸ ژوئن)

گروه C
کرواسى ـ اسپانیا (۲۳ و۱۵)، شهر گدانسک
ایتالیا ـ ایرلند جنوبى (۲۳ و۱۵)، شهر پوزنان
سه شنبه ۳۰ خرداد (۱۹ ژوئن)

گروهD
انگلیس ـ اوکراین (۲۳ و۱۵)، شهر دونتسک
سوئد ـ فرانسه (۲۳ و۱۵)، شهر کیف
پنجشنبه اول تیر (۲۱ ژوئن)
مرحله یک چهارم نهایى

بازى اول
تیم اول گروهA ـ تیم دوم گروهB (۲۳ و۱۵)، شهر ورشو
جمعه دوم تیر (۲۲ژوئن)
مرحله یک چهارم نهایى

بازى دوم
تیم اول گروهB ـ تیم دوم گروه A (۲۳ و۱۵)، شهر گدانسک
شنبه سوم تیر (۲۳ ژوئن)

مرحله یک چهارم نهایى

بازى سوم
تیم اول گروه C ـ تیم دوم گروه D (۲۳ و۱۵)، شهر دونتسک
یکشنبه چهارم تیم (۲۴ ژوئن)
مرحله یک چهارم نهایى

بازى چهارم

تیم اول گروهD ـ تیم دوم گروه C (۲۳ و۱۵)
چهارشنبه هفتم تیر (۲۷ ژوئن)

مرحله نیمه نهایى
برنده بازى اول ـ برنده بازى سوم (۲۳ و۱۵)، شهر دونتسک
پنجشنبه هشتم تیر (۲۸ ژوئن)

نیمه نهایى

برنده بازى دوم ـ برنده بازى چهارم (۲۳ و۱۵)، شهر ورشو
یکشنبه یازدهم تیر (اول جولاى)

دیدار فینال

برندگان مرحله نیمه نهایى (۲۳ و۱۵)، شهرکیف

۱۳۹۱/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...