نسخه چاپی

علی دایی دوباره سرمربی پرسپولیس می شود؟!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: بازیكنان تیم ما در دیدار برابر استقلال كار خاصی انجام ندادند و تنها به وظیفه‌ای كه داشتند عمل كردند.

به گزارش نما به نقل از مهر، نخستین نشست خبری حمیدرضا سیاسی مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس عصر امروز یکشنبه در سالن کنفرانس این باشگاه برگزار شد و وی به پرسش های مطرح شده پاسخ گفت.



وی در ابتدای صحبت هایش گفت: از این به بعد هر دو هفته یکبار می خواهیم چنین نشست هایی داشته باشیم تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشیم.



وی در پاسخ به این پرسش که قرار است باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود و مجمع آن در اختیار وزارت اقتصاد باشد، تکلیف شما چه می شود گفت: وزارت ورزش باید در این مورد پاسخگو باشد.



سیاسی در مورد ضعیف هایی که در تیم های پایه وجود دارد و برنامه شما برای این تیم ها چیست گفت: هدف ما این است که بخشی از درامدهایمان از سازمان لیگ را به تیم های پایه اختصاص دهیم.



وی در مورد بازیکنان خارجی پرسپولیس که دیپورت شدند گفت: این که درخشان گفته این بازیکنان تست فنی نداده اند در جریان نیستم اما هیچ وقت نگفتیم قرار داد بسته اند. گفتیم بیایند تست فنی بدهند اگر قبول شدند جذب می شوند وگرنه به کشورشان برمی گردند. بازیکنانی که قوی باشند یا در تیم ملی کشورشان حضور داشته باشند از دادن تست فنی خودداری می کنند.



مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد جذب خالقی فر گفت: ما با نظر مستقیم کادر فنی اقدام به جذب بازیکنان می کنیم. من نه خالقی را می شناسم و نه دیده ام. بلکه چون بازیکن کلیدی بود آقای درخشان به ما گفت باید جذبش کنیم.



وی در پاسخ به انتقاداتی که گفته می شود ورزشی نیست و با این شرایط مدیرعامل شده است گفت: قرار نیست من در باشگاه پا به توپ بزنم. قرار است من در باشگاه مدیریت کنم. اولین مشکل ما ساختار باشگاه است که یک مقدار شکل باشگاه را تحت تاثیر قرار داده است. بحث دوم کادر فنی و بازیکنان بودند که یکسری قوانین دست و پا گیری وجود دارد تا مشکلات را رفع کنیم. با پیشکسوتان در تلاش هستیم تا برنامه مدونی را شروع کنیم و ادامه بدهیم.



سیاسی در مورد سقف پرداختی باشگاه به بازیکنان و کادر فنی پس از خروج کادر فنی قبلی گفت: با رفتن کادر فنی قبلی و برخی بازیکنان دست ما باز شد. سقف را براساس نیازهای باشگاه در نظر گرفته ایم.



وی در مورد بدهی های باشگاه پرسپولیس گفت: بدهی هایی وجود دارد که مانع از پیشرفت کار ما می شود. مانند تذکرات قضایی که به ما می رسد. تا جایی که بشود ما این را به قسمت مزایده شیفت می کنیم. ما مقداری از بدهی های گذشته را پرداخت کرده ایم اما نمی توانیم وارد مبالغ بزرگ شویم. ولی چون باشگاه در حال واگذاری است این موارد به خریدار توجیه می شود.



مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اسپانسر باشگاه و میزان هزینه ای که قرار است در این باشگاه انجام شود گفت: هیچ اسپانسر تاکنون برای باشگاه فراهم نشده است. سقف پرداختی هم بستگی به شرایط دارد و سقفش هم مشخص نیست. اسپانسر پرسپولیس فعلا حسین بن علی است که روی پیراهن ما درج شده است.



وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه هیچ مدیری از آینده خودش خبر ندارد، هدف شما برای آینده چیست گفت: ساختار باشگاه را تاحدودی مکانیزه کردیم. ساختار را به صورت اتوماسیون تعریف کردیم. در مورد اسپانسرینگ هم یکسری مطالعات انجام می دهیم که البته یکسری مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. با توجه به اینکه ممکن است دوران مدیریتم کوتاه تر از سایر مدیران باشد تا آن مقطع هدف ما این است که بر میزان بدهی ها اضافه نشود و تیم نتیجه بگیرد و هزینه های قابل دفاعی را انجام دهیم.



سیاسی در پاسخ به این پرسش که برای پیاده کردن برنامه هایتان چقدر زمان نیاز دارید گفت: بین دو تا چهار سال برای هر برنامه زمان نیاز داریم. عمده مشکل ما در این باشگاه این مسائل نیست. ما باید به صفر برسیم و دوباره از صفر ساختارها را تعریف کنیم. بین هشت ماه تا یکسال و نیم می شود ساختار باشگاه را پیاده کرد و بعد در این مسیر حرکت کرد.



سیاسی در مورد مصاحبه فرانکو باره سی که گفته بود ارتباط پرسپولیس و میلان کم شده است و همچنین بازی با رئال مادرید و تعامل با باشگاه های بزرگ دنیا گفت: در مورد مسابقه پیشکسوتان میلان و پرسپولیس باید بگویم با توجه به استقبالی که شد آنها خواستند که پیشکسوتان ما به میلان بروند که در آینده نسبت به این سفر تصمیم گیری خواهیم کرد. این بازیهای بیادماندنی باید بیشتر برگزار شود.



وی افزود: در مورد رئال مادرید به خاطر حاشیه هایی که بوجود آمد ما صلاح دیدیم به خاطر اینکه حاشیه های بیشتری ایجاد نشود این بازی را منتفی کنیم اما آرزوی من این است که بتوانیم با معتبرترین و خوش نام ترین باشگاه های جهان بازی داشته باشیم.



سیاسی در مورد آینده حمید درخشان و حضور دایی در فصل آینده گفت: من تا زمانی که خودم هستم می توانم در مورد مربی تیم تصمیم بگیرم اما نمی توانم در مورد آینده مدیران بعدی تصمیم گیری کنم. چیزی که درخشان را نگه می دارد نتایج خوب است. همچنین عملکرد خوب من هم را نگه می دارد. احتمال این هم وجود دارد که فصل آینده دایی سرمربی پرسپولیس شود.



مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که همسو ترین مدیرعامل با وزارت ورزش هم نتوانسته بیشتر از دو سال دوام بیاورد، آیا شما برنامه ای دارید که این طلسم را بشکنید گفت: قطعا باشگاه به سمت خصوصی سازی خواهد رفت چرا که این خواسته نظام است و ما به این سمت خواهیم رفت. برنامه های باشگاه در هیات مدیره ارائه و تصویب می شود و یکسری مصوبات را در دستور کار مدیرعامل قرار می دهند. ما یکسری بحران داریم که از آن عبور می کنیم و بعد سراغ برنامه های بلند مدت می رویم که باید محتاطانه رفتار کنیم تا مدیران بعدی را در غل و زنجیر تعهدات خوب و بد قرار ندهیم. نه اینکه در هر قسمت با یک قرارداد ترکانچای دست به گریبان هستیم که هر طور دست می زنیم نمی توانیم کار کنیم. حداکثر تلاشمان را می کنیم تا طوری قرارداد ببندیم که در زمان خودمان به پایان برسد و اگر به مشکل می خورد مدیرعامل بعدی بتواند این مشکل را حل کند.



حمیدرضا سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا این تیم را خریداری خواهد کرد گفت: پرسپولیس در قالب یک پکیچ به فروش گذاشته می شود که همه می توانند آن را بخرند و مالک آن شوند. اینکه من بخرم یا نه بستگی به شرایط واگذاری دارد و اینکه آیا پیشنهاد ما را بپذیریند یا نه. با این حال همیشه پرسپولیس را دوست دارم و هر طور بتوانم کمک می کنم. هرکسی هم که پرسپولیس را بخرد چاره ای جز خدمت به مردم ندارد.



وی در مورد برنامه های باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: قطعا برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا برنامه داریم و تلاش می کنیم نماینده خوبی برای ایران در آسیا باشیم. پرسپولیس در این مسابقات حکم تیم ملی را دارد و همه باید نمایندگان ایران در آسیا را حمایت کنند. ما هم تا جایی که بتوانیم تلاش می کنیم تیم را تقویت کنیم.



سیاسی در مورد آرای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد دربی گفت: ما تمام تلاشمان را می کنیم تا از مجاری قانونی حقوق باشگاه را زنده کنیم و هر کاری از دستمان بربیاید انجام می دهیم. اینکه برویم حکم را عوض کنیم زورمان نمی رسد اما از طریق مجاری قانونی پیگیری می کنیم. سعی می کنیم حکم را در کمیته استیناف تغییر دهیم.



وی در مورد تعهدات باشگاه به اسپانسر قبلی سرخپوشان و اینکه چرا هنوز اسم این شرکت روی پیراهن بازیکنان است گفت: من به این مسئله توجه نکردم و ندیدم اما اگر به صورت کوچک باشد ایرادی ندارد! ما قصد داشتیم با این اسپانسر ادامه همکاری بدهیم اما الان هم دشمنی نداریم. ما هم تلاش می کنیم بخشی از پولی که گذاشته است را برگردانیم.



سیاسی در پاسخ به این پرسش که اگر پرسپولیس خصوصی نشود برنامه ای برای آینده دارید گفت: قرار است تا آخر آذرماه این باشگاه برای واگذاری به بخش خصوصی وارد بورس شود. فکر می کنم تا آخر زمستان واگذار شود و تکلیف مشخص شود.



مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: ما در باشگاه و چه داخل زمین و چه ارگان هایی که با آنها روبرو هستیم زیاد است. توکل مان به خداست تا بتوانیم از این مشکلات رد شویم و پرسپولیس را به جایگاه واقعی اش برسانیم.



وی در مورد کمکش به باشگاه استقلال گفت: این سوال را صد نفر پرسیده اند. باشگاه استقلال اسپانسر خودش را دارد و مبالغی که وارد حساب این باشگاه شده کاملا مشخص است. من شرکت اسپانسر باشگاه استقلال را می شناسم و با مدیرانش آشنایی دارم اما هیچ کمکی به این باشگاه نکردم. در برخی از موارد که سرنوشت دو باشگاه بهم گره خورده بود ارتباط نزدیک هم با مدیران باشگاه استقلال داشتیم اما کمک نکردیم. من هیچ سمتی در شرکت صنایع توسعه ندارم.



سیاسی در مورد اینکه گفته بودید اگر درخشان دربی را ببازد باید برود گفت: شما حرف در دهان ما نگذارید. من به هیچکس نگفتم که درخشان دربی را ببازد می رود. برداشتن او نیاز به رای هیات مدیره دارد. اگر مدیرعامل بخواهد اما هیات مدیره نخواهد سرمربی نمی تواند عوض شود. ملاک ما برای نگه داشتن یا برداشتن سرمربی فقط دربی نیست.



مدیرعامل باشگاه در مورد شرایط دربی نیز گفت: وقتی تیم ما عقب افتاد یک ثانیه هم به باخت فکر نمی کردم. از عملکرد بچه ها خیلی راضی بودم. من با آقای درخشان بابت پاداش دربی به توافق رسیدیم. من سکه ها را فرستادم درفشی فر ولی نظر درخشان این بود که پاداش را برای بعد از بازی با گل گهر به بازیکنان بدهد. بازیکنان پرسپولیس باشخصیت هستند و مسائل حاشیه ای که مطرح شد وصله ای نیست که به این بازیکنان بچسبد. این مسائل را مطرح می کنند تا پرسپولیس را از مسیرش خارج کنند.



سیاسی ادامه داد: بازیکنان ما برابر استقلال کار خاصی انجام دادند. آنها پول می گیرند که بروند بازیها را ببرند. البته ما هم جانفشانی ها را بی پاسخ نمی گذاریم.



وی در مورد برنامه های رویانیان برای افتتاح رستوران و بیمه و ... گفت: ما آنقدر مشغله داریم که وقت رسیدگی به این مسائل را نداریم. قراردادهای ترکمانچای در باشگاه هست اما عرض من این است که هر مدیری باید برای مدیر بعدی باید میراث خوب بگذارد نه اینکه با این قراردادها دستش را در غل و زنجیر بگذارد.

۱۳۹۳/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...