نسخه چاپی

وعده آمریكا برای مسلح كردن عشایر عراق در برابر داعش

در جریان دیداری كه هیئتی از عشایر عراق در دو روز گذشته از واشنگتن داشت، دولت آمریكا وعده داد تا اقدام به مسلح كردن نیروهای عشایری در برابر داعش كند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران،به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در دیداری که طی دوروز پیش هیئتی از عشایر عراق از واشنگتن داشتند و در آن "اثیل النجیفی" استاندار نینوا نیز در آن شرکت داشت،دولت آمریکا وعده داد که نیروهای عشایر در برابر داعش را مسلح کند.
اثیل النجیفی در بیانیه ای که روزنامه الحیات آن را منتشر ساخته است گفته: هیئتی از عشایر دیدارهایی با مسئولان آمریکایی داشتند و در این دیدار، از مجموعه ای از مؤسسات مطالعاتی که برای وضع راهکارهایی برای مقابله با داعش از طریق نیروهای عشایری در تلاش هستند، بازدید نمودند.

در این بیانیه همچنین آمده: مسئولان آمریکایی اعلام کردند که از تشکیل نیروی 100 هزار نفری نظامی در استانهای الأنبار و نینوا و صلاح الدین برای مبارزه با داعش و حمایت از مناطقی که داعش از آنها اخراج شده، حمایت می‌کنند.

اسکای نیوز همچنین گزارش داد که طبق سند فاش شده ای که وزارت دفاع آمریکا"پنتاگون" آن را به کنگره خواهد برد، آمریکا قصد دارد تا برای مردان عشایر سنی در عراق به منظور کمک به آنها در جنگ علیه داعش در استان الأنبار سلاح خریداری نماید.

این شبکه در ادامه می‌گوید: طبق گزارش رویترز، این سند نشان از طرحی برای کمک 24.1 میلیون دلاری را می‌دهد که بخش کوچکی از کمک های بزرگتری را شامل می‌شود که میزان آن 1.6 میلیارد دلار بوده و درخواست آن به کنگره برده شده و بر مسأله آموزش و مسلح ساختن نیروهای عراقی و کرد متمرکز است.

در این سند آمده است: مسلح نساختن نیروهای عشایری که درحال مبارزه با داعش هستند، سبب می شود تا جلوی مبارزه تأثیرگذار این نیروها با داعش گرفته شود.

۱۳۹۳/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...