نسخه چاپی

رئیس مجلس با نیكلای ملادنف دیدار كرد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار "نیكلای ملادنف" نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل متحد در امور عراق، با اشاره به نقش سازمان ملل در عراق، گفت: سازمان ملل متحد می‌تواند با كمك به كشورهای منطقه در برقراری آرامش در عراق نقش بسزایی ایفا نماید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، رئیس مجلس گفت: مبارزه با فقر و مشارکت همه گروه‌های سیاسی در دولت جدید عراق می‌تواند به ایجاد امنیت و پیشرفت در این کشور کمک کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار "نیکلای ملادنف" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق، با اشاره به نقش سازمان ملل در عراق، گفت: سازمان ملل متحد می‌تواند با کمک به کشورهای منطقه در برقراری آرامش در عراق نقش بسزایی ایفا نماید.

وی با بیان اینکه اقدامات کنونی ائتلاف علیه داعش از کارآیی لازم برخوردار نیست، افزود:عملیات نظامی و حملات هوایی بدون طرح سیاسی مشخص علیه داعش هیچ‌گونه کمکی به تثبیت امنیت در عراق نخواهد کرد و در عمل به تقویت این گروه تروریستی منجر خواهد شد.

رئیس مجلس مشکلات اقتصادی، اجتماعی در عراق را از جمله عوامل مهم گسترش ناامنی در این کشور دانست و تصریح کرد: مبارزه با فقر و بیکاری و مشارکت همه گروه‌های سیاسی عراق در دولت جدید عراق می‌تواند به ایجاد امنیت و پیشرفت در عراق کمک نماید و سازمان ملل در این راستا وظیفه سنگین و دشواری بر عهده دارد.

لاریجانی بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت و صلح پایدار در عراق تأکید کرد و افزود: ناامنی در عراق سبب ناامنی در منطقه خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران از هر گونه کمکی برای برقراری امنیت و ایجاد آرامش در عراق دریغ نخواهد کرد.

وی در پایان بر ضرورت همکاری میان کشورهای منطقه بویژه عراق با کمک سازمان ملل در حل مشکلات مسائل زیست‌محیطی از جمله حل مشکل گرد و غبار تأکید کرد.

در ادامه این دیدار "نیکلای ملادنف" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق با تقدیر از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت عراق در زمینه‌های گوناگون بویژه بعد از تحولات اخیر در این کشور، گفت: اقدامات ایران همواره در جهت ثبات و امنیت و حل مشکلات اقتصادی مردم عراق بوده است.

وی با اشاره به بحران‌های موجود در منطقه بویژه عراق، افزود: باید از طریق قطع‌نامه‌های سازمان ملل و نشست‌های منطقه‌ای در جهت مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه و عراق اقدام کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق در پایان کمک همسایگان عراق را در برقراری امنیت در این کشور بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: برقراری توازن میان اقوام و گروه‌های سیاسی در عراق و بازسازی و احیاء روابط عراق با همسایگانش می‌تواند به روند توسعه پایدار و آرامش در عراق کمک کند.

۱۳۹۳/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...